måndag 9 februari 2009

Äntligen...



... har jag klippt mig och gjort slingor i håret, känns så skönt!! Förundras över vad mycket det gör för välbefinnandet att känna sig fin i håret. Har inte varit hos min frisör M sen tidigt i höstas så vi hade mycket att prata om, alltid lika trevligt att skvallra och uppdatera sig om vad som hänt i våra liv.

Blev lite kall när jag skulle gå till bilen efter jag klippt mig och inte hittade min mobil... Ligger den kvar på jobbet, i bilen eller har jag tappat den? När jag kommer till min bil som är olåst då låset hade frusit på förarsidan i morse och jag har klättarat in och ut på passagerarsidan idag och säkert roat en och annan och då det fortfarande var kallt vid lunchtid vågade jag inte låsa och riskera att bli helt utelåst, så hittar jag min mobil liggandes i sätet helt synligt för alla förbipasserande, inte helt bra i en bil som alltså var olåst, tur att alla oärliga människor valde att inte passera min bil just idag. Ibland ska man ha lite tur, men jag kan inte låta bli att bli så trött på mig själv. Borde ha lärt mig att aldrig lägga något synligt i en bil, förra året glömde vi att ta ner vår gps, första och sista gången hoppas jag, när vi parkerade på IKEAs parkering i Bäckebol, var på väg hem och skulle bara in och äta lite mat, men den lilla stunden räckte då rutan var krossad när vi kom tillbaka och gps:en borta. Kommer ihåg att jag tittar på den krossade rutan och inte riktigt kopplar på att den verkligen är krossad och säger till sambon att de här är nog inte så bra... Nej, inte dirket, röd dag var det och det gick inte att få något vettigt svar hos försäkringsbolaget, men det slutade med att vi fick åka tillbaka in till Göteborg och fixa en hyrbil för att ta oss hem och ersättningen för den stulna gps:en kom efter nästan ett års väntan...

Snö och grått väder ute, så några nya färgglada äpplen till favoritskålen från Ikea på soffbordet får liva upp den här måndagskvällen...

Inga kommentarer: