måndag 23 februari 2009

Promenad...


Vacker solnedgång en måndag i slutet på februari...
Det blev en promenad idag, inte så lång, men alldeles tillräckligt för mig. Älsklingen kom och hämtade mig efter att han slutat jobbet och så åkte vi ner till Strandpromenaden. Det var lika underbar luft ute idag som igår så det var verkligen jätteskönt. Jag är ju otroligt trött efter jobbet och har svårt att orka ta mig ut igen efter att jag vilat på eftermiddagarna så det var perfekt att få lite hjälp att ta mig iväg. Att jag var alldeles yr när vi kom tillbaka till bilen och kroppen verkligen skrek av trötthet är en annan sak, men det ska väl inte vara lätt i början... Tror att jag mår bra av både frisk luft och att faktiskt röra lite på mig. Jag vet ju vad bra jag mådde av det innan jag blev sjuk och det lär ju knappast inte ha förändrats. Tror att jag faktiskt kan bli lite piggare av det om jag väl kommer över tröskeln att faktiskt orka ta mig iväg. Fick se en otroligt vacker solnedgång och nu är det inte mycket snö kvar, så våren känns nära...
Nu sitter vi och ser på Familjen Annorlunda på fyran med skräckblandad förtjusning. Älskar barn, men två hade varit alldeles tillräckligt för mig. Om jag har turen att få barn så vill jag ha kvalitetstid med mina barn och det måste vara svårt att få till i familjer med 8-10 barn, och när hinner man vårda sin relation med barnen pappa... Jag beundrar de som fixar det, men att ha ett helt fotbollslag hemma är inte riktigt min grej.
Imorgon börjar årets bokrea, brukar försöka köpa på mig lite böcker, men i år tyckte jag inte det fanns så mycket som lockade till köp när jag kollade på nätet och i reklamen som kommit. Kan bero på att jag redan läst de flesta böckerna som jag tycker verkar intressanta, men självklart kommer jag gå och titta imorgon och tror nog att jag ska hitta något nytt att läsa...

Inga kommentarer: