tisdag 3 februari 2009

Rehabiliteringsersättning...

Fick brev från Försäkringskassan idag med ett beslut på att jag får rehabersättning för de dagar som jag arbetstränat i januari och februari och för de dagar som det finns en plan på att jag ska arbetsträna under i juli och augusti också. Önskar så att jag kunde få ett positivt besked på att jag fått godkänt sjukskrivningen också. Att få ett positivt besked på det hade varit så otroligt skönt, att veta att jag fram till 1 juli skulle jobba halvtid och ha rätt till sjukersättning resterande 50 %. Att få koncentrera mig på att bli frisk och att jobba mina 4 timmar/dag istället för att lägga energi på allt runt omkring och slippa oron inför att kanske bli utförsäkrad. Skickade in det nya sjukintyget igår så jag hoppas på att kunna få ett besked i veckan. Nu ska jag gå och lägga mig och försöka kurera min förkylning och röda näsa, glömde att ta med näsdukar till jobbet så jag har gått hårt åt min näsa med strävt toapapper hela förmiddagen...

Inga kommentarer: