måndag 9 februari 2009

Mera från båtmässan...



Var ju som bekant på Båtmässan i helgen och så mycket fina båtar det var att titta på i olika storlekar och olika prisklasser. Är uppväxt i en familj som alltid haft båt, vi bodde i ett bostadskvarter där gatorna hade namn med marin anknytning, min bror skaffade egen båt så fort han var gammal nog och med en pojkvän som också är uppväxt på havet och inte helt obekant är helt såld på allt vad båtar heter och sitter kollar Blocket och en mängd andra sidor varje kväll för att inte missa några nya båtar, så är intresset för båtar och båtliv något vi har gemensamt i min familj. Det har blivit lite tradition att pappa i Fars dag-present varje år får en inbjudan till Båtmässan där hela familjen följer med så även i år. Det blev en trevlig dag, dock tog krafterna slut för mig efter några timmar så det fick bli fika med en riktigt smarrig chokladkaka för min del samtidigt som de andra fortsatte att gå runt i båthallarna. Båten ovan var en av mina favoriter, en Windy 44 Chinook, nedan lite interiörsbilder, skulle mer än gärna vilja åka runt i den här i sommar jobbigt bara att det kostar några miljoner att bli ägare till den...




Det fanns som sagt båtar av alla de slag och här kommer några bilder, kanske inte så intressant för den som inte har samma båtintresse som jag har, men för mig finns inget ställe jag trivs bättre på än ute på en båt på havet en vacker sommardag, att känna solens strålar i ansiktet, höra havets brus, det ger mig ett sånt lugn och en sån harmoni som jag inte hittar någon annanstans. Det är livskvalité för mig!







Den här båten var inte med på mässan, men för den som har några miljoner över så kan den nog vara intressant gissar jag...

Inga kommentarer: