tisdag 2 mars 2010

Äntligen SOL!!!


Vilket underbart vårväder det varit idag, strålande sol och + grader!!


Härligt klarblå himmel och droppandet av snö och is som smälter av solens strålar blir ljuv musik i öronen så här i början av mars...


Liksom fåglarnas glada vårkvitter som nu hörs mellan takåsarna inne i stan...


Än ligger det mycket snö kvar inne i stan...


Men isen på Bäveån har börjat smälta och det är ett gott vårtecken!!

Första riktiga vårdagen har vi idag fått njuta av här på Västkusten, strålande sol, klarblå himmel och även om det var -10 när jag steg upp imorse så klättrade kvicksilvret i termometern under dagen över nollan och det blev en härlig vårdag som gav mersmak. Längtan är nu stark efter att få byta ut den välanvända vinterjackan mot min nya trenchcoat och vinterstövlarna vill jag placera längst in i garderoben och byta ut mot vita sneakers. Jag ser så mycket fram emot att få sätta mig vid en solvägg och dricka en kopp med gott te och läsa en bok. Lyssna på fåglarnas kvitter och bara njuta av att vi nu förhoppningsvis snart kan lägga en lång och snörik vinter bakom oss och istället sakta men säkert räkna ner mot sommaren som nu inte är allt för många veckor och månader bort.

Vem har sagt att det måste var tråkigt att köra detox? Det handlar mycket om inställning och vad man gör det till. Ikväll har vi ätit rotfrukter i ugnen tillsammans med en god grönsallad och även om det såklart smakar gott med en kycklingfilé till så är det inte så svårt att avstå från kött och en del annat i två veckor. Gott var det och nu sitter vi i våra fåtöljer med en gott grönt te, varsin laptop i knät och tittar på Bygglov i väntan på säsongspremiärer av Desperate Housewife. Äntligen ska vi få reda på vad som hände när flygplanet störtade ner mitt i julfirandet på Wisteria Lane...

För Er som varit intresserade av häftet med detox-tips som jag gjorde till sambon så ska jag se till att ni får det på mailen.

Ta hand om Er!!

Kramar Bella ♥

15 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej!

Jag skulle jätte gärna vilja ha det häftet om du vill maila det till mig. Ska starta mitt "nya liv" och skulle dö för lite hjälp på vägen:)

Min mail är: ceciliaisacson781@hotmail.com

//Cecilia Isacson

Johi sa...

Verkligen underbart väder idag. Bra jobbat med kuren! Kram

Helenas loggbok sa...

Härligt att ni oxå börjar få vår i Sverige!

Vad duktiga ni är med en "kur". Jag började med min "beach 2010 diet" när vi kom hem från alperna. I den ingår att jag ska gå en powerwalk på minst 1 h varje dag och äta mindre kolhydrater. Nu vill jag att det ska hända saker snabbt på vågen, men jag vet ju att det gäller att ha tålamod.
Ha det så gott Vännen!
Stor kram
Helena

Anonym sa...

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha detoxhäften.

Min mailadress är:
lenas90@hotmail.com

Hälsningar Lena

Signe 1 sa...

Vad fina vinterbilder du har tagit vännen!!

Och vad skönt at det går alldeles förträffligt med Detox-kuren...som sagt, är jäkligt sugen på att testa själv...

KRAM Sofia♥

Linruz sa...

Låter somvår kväll med.
Dator, bygglov och DH.
Ha en fin dag.
Kram Lina

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på =) Javisst är det ett par härliga dagar vi har nu. Man får allt vårkänslor. Solen värmer så gott också.

Lycka till med detoxen!

Ha en fin dag!

Anne-Lie sa...

Hej!
Även jag skulle gärna få ta del av dina Detox-tips.
Nu när det inte är så halt ute så hägrar långpromenader med hundarna med lite "Powerwalk" varvat med lite lugnare takt.Hundarna älskar när det går lite undan men eftersom jag har en nackskada har jag svårt för att jogga men lite "Powerwalk" går jättebra.

Susanne sa...

Detta häfte skulle jag gärna vilja ha, har skickat ett mejl till dig.
Hoppas du haft en skön och solig dag

Kramisar

mitt skärgårdsliv sa...

Vilket ljuvligt vårväder ni haft! Måste läsa mera om kuren du talar om, nåt nytt för mig! Ha en trevlig onsdag kväll!

Annas inspiration sa...

Underbart med soliga dagar, det riktigt spritter i kroppen :-)

skönt att det går bra med detoxen!

ha en mysig kväll
KRAM

Mia sa...

Vilka underbara bilder!!!

Idag har det varit ännu en kanondag!!! Sooooool och plusgrader....Våren våren våren....

Här är min mailadress...
marie-skold@hotmail.com ... nu ska maken detoxas ;)

HA EN UNDERBAR KVÄLL!!!

Kramar MiA

Susanne sa...

Tack för häftet, så fint det var.
Men frågan är om jag klarar av detta?? Maten känns inget vidare ;o)
Jag ska köpa boken och kolla in dina recept.

Tack snälla du
Kram

Cicci sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på. Både bilder på den härliga vårsolen och på ert fina sovrum.

Era istappar var verkligen härfiga! Dem ser ut som konstnärliga iskulpturer.

Kramar

Fröken Fräken sa...

Lyckostar ni som har fått en försmak av våren! Jag längtar ju som bekant som tokig efter våren, men möts visst av snöstorm eller -25 varenda morgon..
Vegetariskt är jätegott tycker jag - är jag ute och äter väljer jag alltid det!