onsdag 10 mars 2010

Vårnytt från Mio och sömntabletter...




Fick månadens nyhetsmail ifrån Mio idag och har under kvällen suttit och bläddrat i deras katalog på nätet och hittat så mycket fint, ett besök i närmsta butik är ett måste inom kort för att bl a spana in rottingmöblerna ovan... (Bilder lånade från Mio)

Halva arbetsveckan avklarad och tänk att vi redan är en bra bit in i mars och om bara några få veckor är påsken här. När jag gick genom stan efter jobbet såg jag att butikerna hade börjat plocka fram påskägg och annat påskpynt i skyltfönster och på butikshyllorna.

Onsdagen har annars varit extra kämpig då jag varit helt groggy hela dagen pga sömntabletten jag tog igår kväll. Hatar verkligen att äta piller, gör det inte om jag inte är tvungen och har varit motstånadare sen jag blev sjuk till att ta sömntabletter för att få sova, vill inte stoppa i kroppen mer mediciner, har ätit tillräckligt genom åren och biverkningarna skrämmer mig och får mig att avstå. Igår tog dock mitt sunda förnuft över efter vissa påtryckningar och jag insåg att jag verkligen måste sova när jag mår som jag gör om jag inte ska krascha helt och då det är en typ av insomningstablett jag fått av läkaren så hoppades jag på inte känna av några större biverkningar, men jisses så groggy jag varit idag, och så illamående och yr jag var innan jag somnade och även imorse, fick stanna ett par gånger i trappan upp till jobbet för att det bara snurrade så att ta några mer tabletter känns tyvärr inte aktuellt...

Ligger i sängen och tittar på Grey´s Anatomy samtidigt som jag skriver detta inlägg, känner mig som en riktigt usel bloggvän för tillfället, lämnar inga kommentarer efter mig, men jag kommer igen, och är så glad och tacksam för den omtanken jag får från Er som skriver några rader här på bloggen nu när jag behöver dem som bäst, TACK ♥♥♥

9 kommentarer:

Johi sa...

Kramar till dig! Har alldeles för lite tid över till att skriva långa kommentarer tyvärr men läser alltid1 Kram

Emma sa...

Ingen fara! Du behöver verkligen inte ursäkta dig Bella!
Tro mig, vet själv hur de är att inte vara i form.

Jag hoppas att du snart kommer igen & att du får energi!

Jättesnygga möbler från Mio du visar. Man bli allt sugen på att köpa nytt! ; - ) Eller pimpa de gamla med lite färg & nya grejer.


Ha de nu så bra & jag hoppas du fått sova inatt!

Stora Kramar

Linruz sa...

Vännen vi finns kvar när du orkar.
Känn dig inte tyvungen att skriva tillbaka utan gör det när tiden och orken finns.
Ta nu hand om dig.
Kram Lina

Ann-Louise sa...

Vill bara sända över en stor kram till dig!
Hoppas du kan få den ro och hjälp du behöver just nu. Våren ska man ju se fram emot, inte behöva kämpa sig igenom.

KRAM

millandante sa...

KRAMAR!!!
De tabletterna lät inget vidare... Önskar dig så att du får sova ändå nu! Det är ju liksom grunden...
MÅNGA STYRKEKRAMAR!!!!

Susanne sa...

Tråkigt när man inte kan sova och tar man tabletter någon gång tror jag inte det är så farligt. Finns det inte olika, några för att somna in och några för om man vaknar tidigt och ligger och grubblar. Jag fick en gång för att jag vaknade alltid vid fyra och låg och grubblade på allt och då vet jag att det hjälpte och att jag inte kände några biverkningar på dagen.
Supersnygga möbler till uteplatsen :o)
Hoppas du snart får ordning på livet, kanske några tabletter mot depression skulle hjälpa dig.

Kram fina du

homebylina sa...

Förstår om du inte orkar...det viktigaste nu är ju att du kan överleva din vardag! Hoppas du sovit bättre i natt! KRAM Lina

cecce sa...

Vilka inspirerabde bilder du bjuder på!
Jag blir bara så sugen på att handla trädgårdsmöbler och inredningsprylar!
Känns som det behövs lite förnyelse!

oj, vad du får kämpa...
Förstår att du inte vill äta piller i onödan. Jag är likadan.
Men ibland har man inget val.
Hoppas du kunde sova i natt och att du klarar dej utan sömnpillrerna...stackare!

Kanske när solen och våren kommer du kan få lite nya krafter. Vi behöver lite vår nu.

Måbga styrkekramar till dej!

Uh-huh-me.com / Nettan sa...

Åh, sånt ska du inte ursäkta dig för. Det finns perioder då man bara inte orkar. De som verkligen bryr sig fortsätter att läsa/komm hos dig ändå ju, såklart! =)