fredag 26 mars 2010

Två olika sätt att göra av med 300 kr...


Fin småblommig klänning som kan användas som tubklänning eller med de medföljande axelbanden i samma tyg, den har en underklänning som gör att den faller snyggt och kostar 159 kr hos Vila. (Bilden är lånad från Mandel)


Puderfärgad tunika från HM:s Garden Collection, kostar 149 kr. (Bild lånad från HM)

Äntligen fredag och helg igen, det har varit två trötta dagar på jobbet, så det ska bli riktigt skönt med ett par dagars ledighet nu. Jag och sambon har de senaste dagarna spenderat 300 kr var, sambon har sponsrat Bilprovningen genom att först betala in avgiften när inbetalningsavin kom med det förbokade datumet, den tiden glömde han bort och fick boka in en ny tid, en tid som var igår eftermiddag... Trots en stor gul post-it lapp på skrivbordet så var det någon som aningen irriterad på sig själv kunde konstatera att han även glömt bort denna tid igår ikväll... Ja ja, inga stora pengar, men jag tycker faktiskt att jag investerat mina 300 kr på ett lite bättre sätt, om man nu kan kalla det investering när man shoppat kläder, tror inte sambon skulle hålla med om det, men jag är nöjd då en sommarklänning och en tunika fått flytta in i min garderob idag för en billig peng.

I kväll står tacos på middagsmenyn och finalen av Let´s Dance och Solsidan på tv-tablån och förhoppningsvis blir det även lite bloggläsning under kvällen innan det är dags att krypa i säng.

Önskar er alla en riktigt trevlig kväll!!

Kram ♥

9 kommentarer:

cecce sa...

Föredrar ditt sätt att spendera pengar!:-)
Riktigt snygga kläder!!
Du har bra smak!

Kollar också Lets dance men inget slår solsidan!

Kramar

Limetwig sa...

Får man inget för pengarna man spenderar känns det lite meningslöst :) gillade HM tunikan skarpt! Ha en skön helg! Åse

Linruz sa...

Fin fina vårkläder.
Tycket absolut att du spenderade din betydligt bättr.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Fånga dagen sa...

Hej Bella!
Vad kul att lära känna dig.
De där tunikorna var verkligen helt i min smak, jättebra priser också. Hi det var nog bättre det än att lägga pengarna på tider som man glömmer att passa, :)
Undrar om du blev lika besviken som jag när det inte var solsidan igår.
Ha en fin lördag
Kram Lena

Aratorps Lena sa...

Hej! Spendera mera! Och då helst på kläder, ja!
Hoppas du är på bättringsvägen, det finns ju inget tråkigare än att ligga hemma... Mumsiga recept på våfflor också men jag vill inte se åt en våffla på ett tag. Vi gjorde så många på jobbet så det blev både på förmiddagen och eftermiddagen. Har inte hämtat mig än.... hihi.
Ha en go lördag! Kram

Huset vid ån sa...

Hej Bella! Jag tycker att du spenderat pengarna riktigt bra, härliga vårkläder till bra pris! Visst är det skönt med helg nu, hoppas att du får en trevlig dag! Lördagskramar Therese

mariaemb. sa...

Hej!

Tack!:) Det blev en väldigt mysig kväll.
Låter som att även ni haft det! :) Gillar din investering! Håller med om att den var något bättre än makens ;)

Ha en riktigt fin lördag! Kram kram

Signe 1 sa...

Kanonfina vårkläder!! Tunikan nederst var bedårande!:-) Hoppas du få en härlig dag! Kram Sofia

homebylina sa...

Kan som sagt bara hålla med de övriga, dina investeringar var helt klart roligare! Hoppas du kan vila och få en lugn och skön helg med mycket mys! KRAM Lina