lördag 6 mars 2010

Välkommen Helg...


Kändes så skönt när jag kunde stänga ner datorn och lämna kontoret igår eftermiddag, har varit så trött och låg den här veckan att ett par dagarns ledighet var mer än välkommet. Fredagen middag fick bli en favorit i repris, rotfrukter i ugnen, nyttigt, enkelt och gott och på tv:n favoriterna Let´s Dance och Solsidan!!
Är så underbart att vakna upp till sol och klarblå himmel som denna lördagmorgon bjöd på, tog tag i mig själv och gick ut på en promenad i det vackra vädret, och så bra man mår av att dels röra på sig och framförallt av ljuset och den friska luften. Gick på skogsvägar här i närheten och det var så gott att gå i min egen takt, fotografera lite och rensa skallen från senaste tidens jobbigheter och samtidigt försöka samla ny kraft och gå vidare, är ju som bekant inte den som bara lägger mig ner och ger upp när det tar emot, livet har sina motgångar både stora och små och det gäller att ta sig igenom dem på bästa sätt och sen släppa och gå vidare samtidigt som man förhoppningsvis blivit en erfarenhet rikare...

Sambon kom igår hem med "Luftslottet som sprängdes" så efter inhandling av mat och lite städning värmde vi lite lunch och satte på filmen som ni absolut måste se om ni inte redan gjort, grymt bra!!

Efter vila på eftermiddagen fick vi besök av S och min kusin M med familj, har haft en jättetrevlig kväll med god mat, melodifestivalen på tv:n där vi fick se Pernilla och Jessica bli de två lyckliga vinnarna att gå vidare från Andra Chansen till Globen och finalen nästa helg. Med tanke på att Pernilla missade sin bror Niklas bröllop unnar jag henne verkligen finalplatsen och önskar samtidigt Niklas och Laila stort grattis på deras bröllopsdag och all lycka i framtiden...


Kvällen avslutades med spelet "Med andra ord", alltid kul med sällskapsspel och detta är en favorit, många goa skratt blir det garanterat under spelets gång och det bjöds på ett och annat svar denna kväll som inte kommer glömmas i första taget. (Får be om ursäkt för det extremt dåliga kortet, blixten mitt och sen en kamerasladd som av någon anledning letat sig in i bild, ingen höjdare, men men...)
Har varit dåligt med bloggande senaste dagarna då jag behövt min tid och energi till att ta hand om mig själv för att försöka få tillbaka kraften, energin och tron på framtiden. Orken att kämpa efter besvikelser och funderingar kring mina sjukdomar blir i bland lite naggad i kanten, men det känns ändå så skönt att jag hittat mina sätt att hantera motgångar, har mina knep att ta till för att resa mig och gå vidare. Nu ska jag krypa i säng och invänta besök från John Blund. Förhoppningsvis blir det bloggläsning imorgon och kanske ett IKEA-besök, låter dagsformen avgöra hur det blir.
Ta hand om Er!! ♥

2 kommentarer:

Linruz sa...

Låter som två mysiga kvällar.
Hoppas du känner dig något pigg för en tripp till Ikea är alltid roligt och piggar upp.
Ta nu hand om dig.
Kram Lina

Susanne sa...

Skönt att se att du är tillbaka igen, har tänkt på dig.
Hoppas du har en bra dag med IKEA besök och annat mysigt. Det är en så go tjej som du värd :o)

Må så gott
Kramisar