tisdag 30 mars 2010

Påskvecka...

Har sett det här fina ägget från Indiska på flera bloggar senaste dagarna och hintat sambon om hur fint jag tycker det är och var man kan hitta det och idag fick jag överraskande ett paket med just ett sånt ägg som så klart gjorde mig jätteglad, ska bara fylla det med lite godis inför den stundande påskhelgen...
Vet att Balleria Kladdkaka inte längre är någon nyhet i kexhyllan, men har in missat dem så måste ni smaka, paket som följde med hem i sambons matkasse igår är konstigt nog redan slut... Mums!!
Började dagen med ett kundbesök och när jag vid elvatiden åkte ner till kontoret inne stan och promenerade från parkeringen fick den härliga vårluften mig att bara vilja stanna kvar ute och njuta av den fina vårdag vi haft idag på bästa sätt. Tänk vad lite sol kan göra för humöret och livsglädjen blir på ett kick större och längtan efter sommarsemestern börjar redan komma krypande. Mina fyra lediga veckor som börjar i mitten på juli hoppas jag på att få tillbringa på en båt här på Västkusten med mycket sol och bad. Men först ska en fyradagars påskledighet klaras av, det har varit dåligt med påskpyntandet i år, men en fint påskägg i metall ifrån Indiska som jag fick av sambon idag står nu i fönstret och väntar på att fyllas på godis. Funderar på att köpa mig ett till då de var betydligt mindre än jag föreställt mig från de bilder jag sett på olika bloggar.
Mycket godsaker lär det bli denna vecka och vi har redan tjuvstartat ätandet av sötsaker då sambon kom hem med ett paket med Ballerinas Kladdkakskex igår, såå goda... Har ni inte smakat på dem så gör det!!
Ikväll väntar som vanligt på tisdagar favoritserierna Desperate Housewife och Cougar Town och förhoppningsvis hinner jag med att läsa ikapp lite bloggar under kvällen innan det är dags släcka lampan senare ikväll!
Kram ♥

14 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

De äggen är jättefina! Jag hyser en mild förhoppning om att de ska komma på rea efter påsk, för de är så fina att man kan ha dem framme även efter påsk!

Kladdkakekexen är det verkligen något mystiskt med! De försvinner direkt, hur kan det gå till?

Susanne sa...

Jag har också sett fram emot Desperate houswives ikväll men det är ju inget!!!
Kollade också på detta ägg på Indiska men jag köpte inget då jag inte kunde bestämma mig om jag verkligen ville ha det eller inte ;o)
Dessa Ballerinakex är otroligt goda, farligt att ha i skåpet.

Kram på dig

Emma sa...

Ägget är jättefint! Snäll make du har som köper present till dig : - ) Sånt där tyckér vi om!

Jodu i veckan kommer de att ätas en massa gott. Farligt med påskgodis ju! ; - )

Måste testa kladdkakekexen. Tack för tipset!

Kramar & sussa sött

homebylina sa...

Ja, visst är de fina äggen från Indiska. Men när jag skulle köpa ett var de slut :o( Ja, ja går med vanliga oxå! Gillar kladdkaka men faktiskt inte ballerinas kladdkaka...och tur var väl det kanske :o) Kram, kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Morr jag var så arg, dom sände ju DH på kanal 5 plus eller film eller vad det hette istället, vad är det för skit......Ägget är super, har tittat på det. Du dom kexen är så goda....Hm ja vi får se vad det blir för färg på skåpet...

Kramkram Anne

jessi sa...

Så gulligt av maken att köpa ett till dig!

Tack för dina goa hälsningar nu när jag varit sjuk och tack för mailet! Skönt att veta att det finns någon som förstår för man har liknande erfarenheter. Tack!

Kramisar

Huset vid ån sa...

Hej Bella! Åh, Vilket fint ägg från Indiska. Vad gulligt av sambon/maken att komma hem med en överraskning. Det "piggar" alltid upp! Och dom där kexen är försvinnande goda! Jag hinner knappt aldrig få in dom i skåpet förrän dom är slut här! fniss...Önskar dig en Trevlig o skön Påskvecka! Kramis Therese

Linruz sa...

Hej vännen.
Gulligt av maken att överraska. de där äggen är såååå fina.
Håller med dig om kexen....farligt goda.
Här har ett par paket redan gått åt.
Ta nu hand om dig min vän.
Stor kram Lina

Att ha det gott sa...

Jag är också förtjust i det ägget

Mia sa...

Vilket underbart fint ägg!!! Vill oxå ha :)...

De ballerinakexen är ljuvligt goa! Tyvärr stoppar man inte vi ett eller två eller ;)

HA EN UNDERBAR DAG!!!! och du-påskpynt är HELT onödigt!!!

KRAMAR mIA

Fånga dagen sa...

Ja indiskan, det är butiken som ger mersmak det, verklgien läckert det där ägget. Det var snällt att din kära fattade vinken och köpte ett.
Har inte provat Ballerinakexen men får nog göra det när du säger att de är så goda, verkar som om de är odryga också.:)
Tack för att du ger mig så positiva kommntarer det värmer enormt ska du veta.
Jag önskar dig en skön onsdag
Kram Lena

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Vad sött av sambon att överraska med ett så fint ägg =)

Kladdkakskexen är verkligen försvinnande goda! Testa att doppa i kaffet, mmmmm säger jag bara :D

Sköt om dig nu och ha en toppendag!

Signe 1 sa...

Åhh vilket fint påskägg, me like!!:-) Lite godis i så blir det ju komplett, fniss...

Ballerina kladdkaka är MUMMA!:-)

Ha en fin kväll vännen!

Kram Sofia

cecce sa...

Hej!
Vilket fint ägg! Påminner lite om det jag köpte idag i vår blomsteraffär:-)

Jo du...de ballerinakexen är en storfavorit här hemma må du tro. Försöker dock undvika köpa dem alltför ofta. Tror det är bättre att baka själv om man nu ändå ska äta onyttigheter:-)

Härligt att du får långledigt.
Hoppas du får en fin påsk!

Kramar!