torsdag 11 mars 2010

Färgglad vår i antågande...


Gick igenom Åhlens på lunchen och möttes av en härlig färgprakt...


Kuddar, mattor och div påskpynt i klara färger som man inte kunde bli annat än glad av när man såg dem, härligt en gråtrist torsdag som denna...


ÄNTLIGEN!!! När jag kom hem efter jobbet såg jag för första gången lite gräs på vår tomt sen i mitten på december, inte är det mycket och inte är det sommargrönt, men det är gräs som kikar fram och efter denna långa och snörika vinter är detta ett efterlängtat vårtecken...
Har nu landat i soffan framför tv:n och Sveriges sämsta bilförare, har haft en helt okej dag jämfört med hur jag mått tidigare i veckan, fått gjort en hel del på jobbet, ätit en trevlig lunch med min pappa och inte känt mig lika ledsen och uppgiven som sista dagarna och istället för att bekymra mig över hur jag kommer må imorgon så har jag istället njutit av att inte ha gråten i halsen och tårarna brännande bakom ögonen denna torsdag. Att leva här och nu och ta tillvara på de stunder och dagar som är bra är något jag tvingats bli bra på och är glad för att jag kan göra när livet inte alltid är på topp. Morgondagens eventuella problem behöver jag faktiskt inte fundera på nu...
Att det är mycket färg som gäller i vårens heminredningstrender är det ingen tvekan om när man går i butikerna, klara och starka färger blandat med ljusa pasteller ska pryda våra hem om trendsättarna får bestämma. Fick en liten energikick av att gå genom Åhlens på väg till lunchen med pappa idag, nog för att jag gillar vitt och svart när det gäller heminredning så är det inte fel att blanda upp med lite färg som piggar upp efter en lång vinter.
Trodde aldrig jag skulle bli så glad över att se några bruna grässtrån sticka fram under snön som jag blev idag, men glad blev jag och riktigt nöjd över att se att snön nu smälter mer och mer för varje dag som går...
Nu ska jag göra iordning en tallrik med vaniljglass och choklassås till mig och sambon, vi har två onda halsar och en mindre trevlig hosta som jag hoppas på att sova bort inatt, enda fördelen med detta är ju att man kan äta glass med gott samvete även en torsdagkväll :) Det går alltid att hitta något positivt i allt, eller hur?!!
Ta hand om Er!!

9 kommentarer:

homebylina sa...

Hoppas glassen var god :o) Vad glad jag blir att höra att du mått lite, lite bättre idag! Ja, visst är det härligt att ta in lite färg i hemmet till våren och då är nog rosa och turkos min favorit :o) Ta hand om dig vännen! KRAM Lina

Åsa sa...

ja, visst är det tur att man kan glädjas åt det lilla ibland! Min första tanke när jag kom hem va "Åh, vad underbart, trappan är isfri..." sen att det ligger metervis med snö runt om kring, det är en annan femma... kram kram åsa ses på söndag, om du inte kikar upp o spanar in renoveringskaoset.... (ledig i morgon....)

Annas inspiration sa...

Hej!

Hur är det med halsarna?

Hoppas det har vänt för dig nu,
är glad att du fått känna dig lugnare.

Ha en bra start på helgen & vilka HÄRLIGA bilder från Åhlens.

Kram

Zandra sa...

Tack :-) Ja jag känner mej mer o mer nöjd med valet av tapet. Jag har kommit på mej själv fega mer o mer :-)
Härligt att se alla pastell färger som butikerna får in. Då är ju våren på G.
Hoppas både du och Sambon kryat på er och att ni får en mysig helg. KRAMAR

millandante sa...

Hoppas hoppas att du får en riktigt skön helg nu!!!!
(halsont och förkylning drar ju också ner en...)
KRAM

Vilka underbara bilder!!

Signe 1 sa...

Härliga inspirationsbilder!!:-)

Ajaj med onda halsar, hoppas ni mår bättre idag! Men glass är ju alltid gott, hihi....

Kram Sofia

Emma sa...

Mums, vaniljglass & chokladsås är inte helt fel ; - )

SKÖNT att du mår lite bättre vännen! Det gör mig glad.

Hoppas du & mannen din får en riktigt mysig kväll!

KRAMAR i massor

Uh-huh-me.com / Nettan sa...

Åh vad gott! Jag tänkte baka någon bärpaj jag i helgen, har längtat efter just det hela veckan!

Det glädjer mig att höra att du mår bättre! När jag mådde som sämst var det en stor grej att bara för en dag kunna njuta av stunden. Det tog en del år innan det var något som kom naturligt. Än idag finns det perioder då det inte är så lätt. Men så länge man kämpar på så =)

Ha en avkopplande underbar helg! Här har hel del snö smält bort också ju! Härligt!

Kram

Viktoria sa...

Såg oxå små bruna grässtrån kika fram under snötäcket vid gången vid vår lägenhet! Men OJ så glad man blev! Konstigt! Men fick en sån där vårkänsla i kroppen - UNDERBART! Man får ta vara på dom små tecknen!

O ja,glass är JÄTTEBRA när man är sjuk! :) Även en torsdag kväll!