måndag 8 mars 2010

Omtanke och uppskattning...



Ibland borde vi alla stanna upp och reflektera över våra liv, inte nödvändigtvis på ett djupt och tråkigt sätt utan hellre på ett positivt sätt, ta ett par sekunder och stanna upp och känn lycka och glädje över det du har. Det är så lätt att man i dagens stressiga samhälle glömmer bort att ta tillvara på det man har och kom ihåg att även uppskatta det som kan verka litet och obetydligt då det alltid finns där i form av möjligheter eller materiella ting, livet kan ta oväntade och snabba vändningar som gör att det självklara inte längre finns där, saknaden efter det som gått förlorat kan vara betydligt större än du i din vildaste fantasi kunnat drömma om...



Säg de där vänliga och uppskattande orden till en kär vän som du tänker, det behövs inte mycket för att du ska förgylla dagen för någon i din närhet, några få ord, en kram, ett sms, ett telefonsamtal kan räcka, inga stordåd krävs, ofta är det de små och oväntade gesterna du ger eller får en vanlig dag mitt i veckan som i slutändan betyder mer än det självklara telefonsamtalet eller presenten som kommer per automatik på din födelsedag eller på julafton...



Imorse när jag satt i bilen på väg in till jobbet plingade det till i mobilen och det kom ett sms från en nära vän, några få väl valda ord som kom vid en tid då jag så väl behövde dem, blev alldeles varm i hjärtat av omtanken och lycklig över att ha en så fin vän. TACK!!!
Ta hand om Er och glöm inte att ni är värdefulla!!

9 kommentarer:

Signe 1 sa...

Tack för alltid så kloka ord och välskrivna inlägg här hos dig vännen! Du borde bli författare!!:-)

Kram Sofia♥

Ann-Louise sa...

Hoppas verkligen du kan se hur rätt dina ord är och vända dem till din egen fördel också nu när du verkar behöva dem. Jag kramade om en kollega idag som har det lite jobbigt och undrar just när jag läser det du skriver att det sker för sällan.

Sänder stora kramar till dig!

Kramar

Linruz sa...

Tack för att du med dina välvalda och underbara ord ruskar om oss lite och får oss att tänka till.
Du är underbar.
Kram Lina

homebylina sa...

Så bra skrivet vännen, nu gäller det bara att vi omsätter det i handling oxå! Dag för dag en liten stund i taget...att ta vara på... Tänker på dig! Kram Lina

Johi sa...

Det är underbart med spontana trevliga sms... det krävs så lite och värmer så mkt. Kram

millandante sa...

Sitter här och läser igenom några missade inlägg och läser din styrka mellan raderna... Du skriver så klokt och så ärligt och jag förstår dig i så mycket! Att vara stark är väl kanske också att acceptera att man också har mindre starka dagar och stunder...
STOR KRAM du goa bloggvän!

mariaemb. sa...

Så sant, man borde försöka stanna upp och glädjas åt det lilla. Det är värt att öva på! Underbara tulpaner du visar! Blommor är verkligen en sån liten sak jag kan glädjas över!

Här i huvudstaden har vi sol men jag tentapluggar.....inte kul...

Hoppas att du får en riktigt bra dag!
Kram Maria

Zandra sa...

Du har så rätt. Många kloka ord som man måste bli påmind om i den stressiga vardagen.
Tack och jag hoppas du får en mysig Tisdag kväll.
Kramar

cecce sa...

Hej!
Tack för fina och tänkvärda ord.
Du har så rätt!!
Ska verkligen ta orden till mej och försöka tänka så lite oftare!!

Verkar som du bär på mycket...
Önskar jag kunde hjälpa till på något sätt...

Du..det här med B-12. Vi har brist på det i vår släkt. Hur vet man om man har det? Räcker det med ett blodprov eller?
Mitt blodvärde har rasat och jag har för mej det kan bero på B-12 brist. Vet du något om det???

Ha det så bra du bara kan och sköt om dej!

Kramar!