onsdag 24 mars 2010

Mitt i veckan...


Sitter just nu och mumsar på de färgglada chokladäggen på bilden ovan och jag kan utan vidare erkänna att jag är en av dem som bidrar till att Sverige toppar listan över det land i världen där folket äter mest godis, hela 17 kg stoppar vi svenskar i oss varje år.
Sambon har varit i Vara nu på eftermiddagen och tittat på en båt och när jag såg bilderna på den fina Regal-båten blev jag riktigt förtjust i det jag såg, fräsch och välvårdad med perfekt planlösning, tyvärr var väl priset lite väl högt, men drömma kan man få göra och vår önskan är att vi till sommaren åter är båtägare. Saknaden efter det saltstänkta havet och båtlivet var stor förra sommaren och jag vill inget hellre än få att tillbringa semestern ute på kobbarna här på Västkusten.
Hoppas ni haft en bra dag och tack snälla för alla krya på dig-hälsningar jag fått sista dagarna, är tyvärr fortfarande dålig, men det vänder väl förhoppningsvis snart...
Kram ♥

10 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Det är ju mitt i veckan som man behöver godiset mest för att muntra upp sig! På helgerna är ju allt ändå toppen så då skulle man kunna äta blodpudding... nästan iaf! ;-D

Signe 1 sa...

Åhh vad skoj om ni köper båt till sommaren, vilken lyx!:-) Det är ju så mysigt att åka båt...

Hoppas du snart känner dig 100 igen vännen!!

Kram Sofia

millandante sa...

Åh så söta godisar!!!! Du sparar väl pappret...hihi...:)
Hoppas nu att de verkade som riktig dundermedicin!!!

KRAM

Linruz sa...

Inte bara goda utan också söta att se på.
Jag bidrar bra till Sverige konsumtionen med. ;)
Låter härligt att tillbringa helgerna vid kusten.
Ta hand om dig.
Kram Lina

Helenas loggbok sa...

Härligt om ni kan köpa båt igen. Där vi kommer ifrån har "alla" båt och man är uppvuxen runt om och på sjön - härligt!

Vilka söta små godisar du visar! Här finns inget gott godis så jag förstår att man inte toppar "godislistan" här nere!

Kram
Helena

Huset vid ån sa...

Hej Bella! Vad godissugen jag blev nu när jag kikade in hos dig...Det var en härlig o färgstark bild som man blev glad av att se! Tyvärr försöker jag att hålla igen "lite" på godiset! Men det är såå svårt! Jag är ständigt sötsugen...Vad mysigt det lät med havet o en ny båt! Det blir något att längta till! Hoppas att du snart får må bättre! Många Kramar till dig! Therese

Noga Utvalt sa...

Hej Bella!
Åh vad gott det ser ut med godis! Vågar inte tänka på hur mycket onyttigheter man stoppar i sig....*skratt*

Ja det är nåt speciellt med båt och sjölivet! Jag lever oxå för det sommartid! Sambon köpte en smuggler förra sommaren, men jag föredrar en träsnipa att puttra runt i och bara njuta av solen och all fin natur och fågelliv!

Viveca Steens andra bok håller jag på med nu! Första var riktigt bra! Som du säger är det lite Läckberg och Ljungstedt över den! ME LIKE!

Snart är det premiär för butiken så håll utkik!

Ha en fin dag vännen!
Kram Nadja

Emma sa...

Åh ska ni köpa båt? Härligt härligt! : - ) Gillar att åka ut på havet!

Hoppas verkligen att du blir kvitt fber & förkylning snart. Du har gått så länge med de nu ju! : (

Stor Kraam

Susanne sa...

Vilka fina karameller!
Får se om det blir en båt till sommaren :o) Spännande!

Kraam

cecce sa...

Skicka hit några chokladpåskägg är du snäll:-) De såg verkligen mumsiga ut!!

Hoppas drömmen om båt slår in!! Tror nog ni hittar någon till slut:-)

Du frågade om hur det gick att jobba? Jo..tack, ganska bra. Jag har alltid trivts på mitt jobb. Har bra och förstående arbetskollegor och en bra chef så det funkar bra.
Problemet är väl snarare att jag måste inse att jag inte hinner allt, inte kan allt och att det är helt ok att vara lat ibland.
Har ganska stora krav på mej själv som jag måste få bukt med...bla.
Sen finns det annat också som jag kan berätta för dej nån gång:-)

Krya på dej!!!!
Kramar