söndag 28 mars 2010

Mot ljusare tider...


Ungefär så här ser nog intaget av choklad ut i vårt hem, ingen hemlighet att jag är gottegrisen av oss två :)


Den här och flera andra kul omslag till chokladen hittade jag på Lagerhaus igår, köpte dock inga chokladbitar då smaken på den här typen av choklad inte brukar var någon höjdare, men skulle kanske köpt på mig ett litet lager att ge bort till vänner vid lämpliga tillfällen som en kul grej...


Oj, vad fort denna söndag gått, klockan är redan halv nio och det känns som om det inte var länge sedan vi gick upp, kan ha att göra med att vi i natt förlorade en timme när klockan vreds fram och vi lämnade vintertiden bakom, men framför allt beror det nog på att vi haft fullt upp denna söndag, sysslorna har varit uppdelade efter kvinnligt och manligt, sambon har vårrustat bilarna, tvättat, polerat och vaxat båda och bytt däck på en av bilarna, vi vågade inte riktigt lita på att vintern inte tänkt göra ytterligare ett gästspel innan den gjort sitt för den här gången så vinterdäcken på min bil fick sitta kvar. Själv har jag ägnat mig åt att ta hand om vårt tvättberg och lagat mat, klassisk svensk husmanskost fick det bli, köttfärslimpa med kokt potatis, grönsaker, brun sås och lingonsylt.

Under eftermiddagen har jag äntligen packat upp några flyttkartonger som blivit ståendes sen vi flyttade in, hittat bl a mitt gamla pass som jag letade överallt efter innan jag skulle till Island i höstas, kan inte förstå att jag inte letade i lådan med cd-skivor... min nyckel till föräldrahemmet är numera återfunnen, liksom nyckeln till cykellåset som vid det här laget är kapat med grannens vinkelslip, ja ja så kan det gå... Nu har vi i alla fall landat i soffan med varsin laptop i knät och här tänker vi sitta med gott samvete resten av kvällen, och även om det inte blev något köp av choklad på Lagerhaus igår så går det ingen nöd på mig då jag hittade två chokladrullar i kökskåpet som jag nu sitter och mumsar på!!

Kram på Er ♥

9 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Håller med om att smaken på sån choklad inte brukar vara den bästa men rolig som present! Klart choklad är mat med ;-)

Konstigt att det alltid blir ett par flyttlådor man aldrig packar upp trots att man rensat ut allt man inte ville ha...?!

Önskar dig en bra vecka. Är du frisk nu?

Kramar

mitt skärgårdsliv sa...

Javisst är choklad mat, men det kan jag inte säga till barnen ;) Så fin båt ni funderar på att köpa!! Måndag närmar sig igen, god start på den nya veckan!

Fröken Fräken sa...

Hihi.. jag är också expert på att lägga viktiga saker på märkliga ställen som jag sedan glömmer bort helt, men som just då verkar helt rimliga..
Skojiga chokladbitar, det där vore nog något att ge till herr Fräken, gottegrisen av oss två!

Johi sa...

Vi sitter här också med varsin dator i knät. Vi har varit barnfria idag och shoppat loss fullständigt nere i Göteborg. Nu är blivande mannens bröllopskläder inhandlade - check! Kram

Lilla Vrån sa...

Jag ser att vi har ytterligare ett gemensamt intresse...förutom böckerna....CHOKLAD!!
Men jag förstår att det inte blev något inköp av det på Lagerhouse...inte alls särskilt god.
Tur att du hittade lite hemma:)
Bra gjort att ta tag i ouppackade lådor....de har en förmåga att bli stående ganska länge om man inte är snabb i starten.
Ha en fin vecka!

Kramar/Carina

Signe 1 sa...

Choklad är mums!! Men jag försöker hålla mig borta från sånt där just nu, hihi...

Ha en fin dag vännen!

Kram Sofia

homebylina sa...

Mmmm choklad är gott! Och efter allt er pysslande igår var du värd några rullar choklad tycker jag :o) Hoppas du får en bra vecka! Kram Lina

Carin sa...

Choklad är en av mina passioner i livet... :)) Finns det något som går upp mot en bit riktigt, god chocklad???

Ha en bra!!! Kram Carin

Att ha det gott sa...

Nu vart jag riktigt sugen