torsdag 25 mars 2010

Våfflor och utvecklingssamtal...


Vi köpte ett nytt våffeljärn idag, för ingen våffeldag utan våfflor, och då följde den här lilla broschyren med recept av hälsokocken Jacob Wismar med...







Möjligheterna att variera tillbehören till våfflorna begränsas ju egentligen bara av fantasin, men hoppas ni kanske fått några nya ideér av recepten ovan som är lånade ur broschyren, för att se texten bättre klickar ni så klart bara på bilden så blir den större...

Första arbetsdagen efter en vecka hemma i sjuksängen är avklarad och det var inte på pigga ben jag gick iväg i morse, men ett utvecklingssamtal på jobbet gjorde att jag ändå tvingade mig iväg, hade självklart kunnat skjuta på det, men då vi bl a skulle prata om min tjänstledighet som gått ut ville jag få reda på hur det kommer att se ut för mig framöver. Tyvärr får jag inte fortsätta vara tjänstledig längre utan fr o m den siste april är det antingen jobb på 100 % som gäller en så får jag gå ner i tjänst till den tjänstgöringsgrad jag väljer, dock minst 75 %. Kan inte säga något om min arbetsgivare beslut, förstår dem fullt ut och är tacksam för att jag fått möjligheten att under det här halvåret vara tjänstledig då det varit en förutsättning för att kunna behålla mitt arbete. Så som mina tankar går just nu kommer jag försöka gå upp till 80 %, det innebär att arbetstiden kommer öka med 2 timmar/vecka, och min inställning är att fördelar jag det på 30 min fyra dagar i veckan ska det inte vara någon omöjlighet. Det är klart att jag känner en besvikelse över hur de nya sjukreglerna påverkar mig, att jag inte arbetar heltid beror ju på att jag är sjuk, och då borde man ju rimligtvis vara berättigad till sjukpenning resterande tid, men så ser det inte ut i verkligheten och sättet jag blev utstämplad från Försäkringskassan på är en historia i sig som jag inte ska dra idag, men funderar på om det kanske finns något sätt att göra ytterligare en överklagan, vi får se...
Självklart har vi ätit frasigt goda våfflor gräddade i vårt nya våffeljärn idag, kan inte komma ihåg när jag senast åt våfflor så det smakade riktigt gott. Hur äter du helst dina våfflor? Själv föredrar jag dem på klassiskt vis med jordgubbsylt och grädde, men det är ju egentligen bara fantasin som sätter gränserna för vilka tillbehör man väljer och det finns ju en mängd olika recept att testa nu förtiden .
Hoppas ni haft en bra dag och imorgon är det redan fredag igen och som bonus inför helgen kommer lönen att trilla in på kontot så vem vet det kanske kan bli lite vårshopping i helgen?!!
Kram ♥

5 kommentarer:

mariaemb. sa...

Hej vännen,

Tråkigt att höra att din sjukskrivning går ut, förstår att det känns tungt. Jag håller tummarna att det löser sig bra i all fall och att du känner att du klarar 80 %.

Mmmm, jag tycker nog också att våfflor med grädde och jordgubbssylt är svårslagna men skulle även kunna tänka mig att de kan vara ruskigt gott att göra dem lite matigare med avocado, gräddfil, rom och rödlök på....mums!

Nä nu bär det av mot skolan. Ha en fin helg! Stor kram

Mia sa...

Mumsfilibabba....

Hoppas våffeldagen var kanon!

Kram MiA

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Förstår att det känns tungt men jag hoppas att allt går bra även om du måste öka på tiden.

Hoppas att du får en fin helg nu och kanske hittar fint under shoppingturen :)
Jag shoppade lite under veckan nu för avskyr att bege mig ut i lönehetsen!

Sköt om dig! KRAM

♥ Fyra årstider sa...

Tänk ändå att du har kunnat öka så mycket. Du är verkligen tillbaka.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej
Är i liknande situation som du.
Fick plötsligt sjukpenningen indragen och arbetar nu 50% har försökt att gå upp mer i tid men klarar det inte. Så nu blir det att klara sig på 50% inkomst mot tidigare heltid. Jag undrar hur du lagt upp din arbetstid? Jobbar du alla dagar? Mvh Lena