lördag 13 mars 2010

Härlig vårdag i väntan på schlagern!!!


Började dagen med en promenad längs med stadens strandpromenad tillsammans med bästa S...


Isen ligger fortfarande tjock på havet och trots den värmande vårsolen känns sommarens båtliv fortfarande långt borta...


Fikastunder vid det här bordet lär man få vänta på ett tag till...


Snön och isen på vägarna börjar dock sakta, men säkert ge med sig...


Temperaturen vid solväggen på altanen var vid lunchtid + 12 grader :)

så vad passade bättre än att ta fram cafebordet och två stolar och inta årets första lunch ute i vårsolen...


Satt sedan vid solväggen hela eftermiddagen tills solen gick i moln vid fyratiden, helt underbart var det och ett bättre sätt att ta tillvara på en lördag är svårt att hitta, trevligt sällskap hade jag av S, tidningar lästes och mycket prat blev det och de lite lätt solbrända eller snarare rödlätta kinderna fick vi på köpet...
Efter en dag ute i ett helt underbart vårväder har jag nu placerat mig i min fåtölj framför reprisen av Roomservice i väntan på finalen i Schlagerfestivalen, vårkänslorna letade sig verkligen fram idag och förhoppningsvis avslutas den här fina vårdagen med en sprakande schlagershow, läste att Björn Gustavsson skulle dyka upp i Salem al Fakirs nummer och comebacken av Dolph Lundgren på scen hoppas jag blir en underhållande succé och vem som står som lycklig vinnare strax innan klockan 22 låter jag vara osagt. Tror dock att Anna Bergendahl och Erik Saade ligger bra till för att plocka hem segern om man ska tro förhandstipsen. Vi får se hur det slutar!!
Tyvärr har vi fått ställa in vår schlagerkväll tillsammans med våra vänner då sambon fortfarande är sjuk, men lite mat måste vi ju ha så det är väl bara att sätta igång och förbereda fläskfilén som är framtagen ur frysen så att den blir färdig lagom till att sändningen börjar.
Hoppas ni får en riktigt trevlig lördagkväll!!

1 kommentar:

cecce sa...

Visst är det härligt med sol:-)
Den har faktiskt visat sig här också idag! Man blir bra mycket gladare när den kommer fram:-)

Har missat en del här på blggen men ser att du har en sjuk karl hemma. Stckars dej...jag menar...honom:-) Inte lätt att va en sjuk man. Hoppas han blir bättre snart!!

Tyckte Salem skulle vunnit igår:-( Men Anna var duktig, det var hon!!

Ha en fin kväll!!