tisdag 23 mars 2010

I den innersta kretsen...


Andra fristående delen i Viveca Steens deckarserie om kriminalpolisen Tomas Andreasson och hans barndomsvän, juristen Nora Linde, I den innersta kretsen, rekommenderar jag för Er som liksom jag gillar Camilla Läckberg och Mari Ljungstedts böcker...

Det händer ju inte så mycket spännande och intressant att skriva om när man bara ligger hemma, men tänkte tipsa om boken som ni ser ovan. Bra mordgåta med en intresssant intrig och en lite oväntad upplösning, jag gillar även de delar i boken där man får följa Tomas och Noras privatliv och att större delen av handlingen utspelar sig i skärgårdsmiljö får mig att längta efter sommaren och båtlivet. Boken är skrivet på ett sätt som gör att man inte vill lägga den ifrån sig när man väl börjat läsa så detta får bli mitt tips inför den stundande påskledigheten då vi förhoppningsvis kommer få njuta av några fina vårdagar och vad passar då bättre än en god bok tillsammans med en kopp te sittandes ute i vårsolen?!!

Då varken febern, hostan eller trycket över bihålorna gett med sig kände jag det var dags att gå till Vårdcentralen idag, är ordentligt uttråkad och frustrerad över att jag inte blir frisk, men hoppas på att ny hostmedicin, nässpray med kortison och tabletter för att ta ner svullnaden i bihålorna ska hjälpa till så att jag fortare än kvickt är på benen igen, för nu räcker det med sjukdomar.

Nu blir det kvällens avsnitt av Desperate Housewife och Cougar Town innan det är dags att krypa i säng!

4 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej Bella! Men du vilka fina bilder du visar på matteus porslin i ditt tidigare inlägg.Jättehärliga! Vad tråkigt att du blivit så förskyld! Hoppas att det vänder snart, men det är ju bra att du har en spännande bok så du har något att göra! Visst är det jobbigt när man åker på nästan allt! Det räcker ju med det som är! Skickar massor med Krya på dig Kramar! Therese

jessi sa...

Jag sänder dig massor av styrkekramar, hoppas såå innerligt att du blir bra snart!

Visst är det kul att läsa o få koppla av o drömma sig bort i en annan värld.

KRAMIS

Helenas loggbok sa...

Hoppas verkligen du blir frisk nu när du fått medicin. Här har vi en sjukling som haft magsjuka, men jag tror han är redo för skolan imorgon igen.

I veckan har jag läst ut bägge Viveka Stens böcker. De var bara HUR BRA SOM HELST! Jag som oftast är hemma om dagarna slukar böcker. Det blir mycket läst på parkeringen vid skolan när jag väntar på barnen och när de är på aktiviteter. Så kul att du ger boktips. Jag tittade igen om dina tips innan Jens skulle till Sverige och köpa med sig böcker hem. Hoppas du fortsätter ger tips, för det är superkul och bra!
Stor kram
Helena

Lilla Vrån sa...

Såg ditt tidigare inlägg om Matteus porslin...gissa om jag har trånat efter det.:)
Tyvärr är det ju rätt dyrt och ska man köpa det, så vill man ju vara säker på att välja rätt färg.
Det finns ju så fina att välja på.
Som vanligt visar du spännande boktips.
Tack för det!
Kramar//Carina
Krya på dig!