torsdag 4 mars 2010

Sorgsen...


Gick efter jobbet ner till hamnen här i stan och bara strövade omkring en stund, vinden bet i kinderna och trots att solens strålar hade lite värme i sig så känns det att vi ännu bara är i början av mars och den riktiga vårvärmen får vi vänta på lite till...


Om ett par månader är förhoppningsvis snö och is ett minne blott och passagerarbåtarna börjar köra för säsongen och årets första dopp närmar sig med stormsteg...



Kan inte låta bli att fascineras över den natur vi får skåda denna vinter, en inte allt för vild gissning är väl att det lär dröja ett antal år innan vi får uppleva en vinter som denna igen...
Sitter inne i värmen denna torsdagskväll och tittar ut på en stjärnklar himmel och låter tankarna komma och gå. Värmen från den sprakande brasan som sprider ett hemtrevligt och mysigt sken i vårt vardagsrum blir en sorgsen kontrast till den tomhet, kyla och ensamhet jag känt idag. Är inte ensam har en familj och vänner som finns i min närhet, men ibland så känner jag mig ändå ensam i min verklighet och mina tankar på framtiden. Har haft en sömnlös natt där många tankebanor tagit både en och två vändor och en oro har legat och gnagt i magen på mig. Känner ett mörker och en sorg för tillfället som tagit sig uttryck i en tomhet i själen, fått tårarna att rinna på mina kinder när jag stod nere vid det frusna havet med den bitande vinden i ansiktet. Solens strålar var inte tillräckligt starka för att övervinna min sorgsenhet idag, där bl a värken i kroppen gjorde mig påmind om att allt inte riktigt är som jag önskar...
Efter regn kommer solsken säger ordspråket, de ännu ganska svaga marsstrålarna som solen låtit oss njuta av sista dagarna hoppas jag ska bli starkare för varje dag som går och jag hoppas att för varje dag som passerar så ska den sorgsenhet jag kännt idag kännas mer och mer avlägsen och bytas ut mot en harmoni och glädje...
Ta hand om Er och Tack till alla Er som troget tittar in här och läser några rader och ni som tar er tid att skriva några rader, det är alltid lika uppskattat, TACK!!! ♥♥♥

14 kommentarer:

Linruz sa...

Åhh Bella vill bara krama om dig./ Lina

Mia sa...

Bella - vill bara ge dig en stor stor kram!!!
// MiA

jessi sa...

Varför ska livet vara så svårt ibland, kan man bara inte få må bra! Tur att du har bra familj o vänner, det hjälper så mycket. Hoppas våren kommer snart, det ger kraft och ork till både kropp o själ.

Många många kramar från mig!

Ps: jag skrev fel fast tänkte rätt.. såklart jag menade sovrummet! hihiii...

Emma sa...

Skickar en STOR KRAM!

Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt.
Jag hoppas du fått sova inatt & att du känner dig utvilad. Att få sova gör ju så mycket!

Tänker på dig!

Många Kramar till dig från mig

mariaemb. sa...

Vännen, skickar en jättestor styrkekram till dig! Hoppas att ljuset gere dig mycket energi, våren är på väg nu!

Så fina bilder di visar och även i det tidigare inlägget!
Stor Kram!

Helenas loggbok sa...

Jag blir ledsen för din skull att du känner så där. Livet har ju sina ups and downs och det är jobbigt ibland. Förstår att det är extra jobbigt när man har en kronisk sjukdom och ens liv kanske varken är eller blir som man skulle önska.
Nu är det helg, hoppas du kan njuta av den och ha det riktigt mysigt!
Stor kram
Helena

homebylina sa...

...vad ska man säga...Man vill ju på nått sätt tro att det finns en mening med allt men ibland känns det verkligen inte så! Att försöka se ett ljus mitt i allt mörker kan vara svårt, jag tror ändå att det är viktigt att tillåta sig själv att få vara ledsen, att låta tårarna få komma...det är ett sätt att bearbeta sina känslor. Livet går ju upp och ned och allt kanske inte är vitt eller svart...vad sägs om grått :o) Nej, skämt åsido...det är dagarna som går som är livet och då gäller det att försöka fylla dem med det som är meningsfullt och som man älskar, familj, vänner...att omge sig med positivitet både i tanke, ord och handling mot sig själv och andra männsikor. Tänker på dig! MÅNGA KRAMAR Lina

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Känner inte dig men blev ledsen av din text. Tråkigt att du är så sorgsen i hjärtat. Jag har själv genomlevt jobbiga tider så jag kan sätta mig in på ett sätt hur det är, den där ensamheten.

Jag hoppas att du tar dig ur det jobbiga starkare och lyckligare.

KRAM och ha en härlig helg nu fylld med upplyftande saker!

Annas inspiration sa...

Skickar dig en stor & hjärtlig tröstkram!

Jag hoppas att du mår bättre snart, du ska inte behöva kämpa så.

Var rädd om dig!

Bamsekram

Johi sa...

Ta hand om dig Bellisen! Jag hoppas att du snart ¨mår bättre. Kram

Ann-Louise sa...

Usch då.
Den här vintern har satt sina spår och tagit hårt på alla tror jag. Man har liksom inte nån kraft och energi kvar att ta itu med något. det är jobbigt att vara människa bara.
Hoppas att våren och värmen kan få dig att må bättre vännen och att den kommer snabbt till er!!

Stor kram!

jagochmitthem sa...

Jag vill skicka dig en stor kram!

Jag känner så väl igen mig. Hatar att inte kunna göra som alla andra, att inte orka vanliga saker, att tacka nej till roliga saker och att behöva be om hjälp.
När det är som värst, brukar jag tänka på allt som jag ändå kan göra, tänka på vad jag gjort under dagen, om det så bara är att sätta på diskmaskinen, och tänka att jag har gjort det i alla fall. Tänka på att jag kan göra saker själv utan att behöva ha hjälp med allt. Då känns det lite bättre. Men självklart har jag dagar då jag tycker allt är hopplöst. Gråta är bra! Man mår bättre sen.

Hoppas du får en bra helg.

Annette

Viktoria sa...

Vet hur det kan kännas! Även om jag inte kan veta hur just du känner dig! Men man har dåliga dagar o man har bra dagar! Det får man ha!! Du ska se att din styrka kommer tillbaka i takt med våren snart! Håll ut!

Skickar lite Thailands sol till dig! :)

Kram Viktoria

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Åhh...Bella! Skickar en stor varm kram till dig! Crea Diem!
Carolina