söndag 28 februari 2010

One More Slice och Detox...


Nu är den här Leilas nya bok " One more slice"...
Var inne på Bokus och tittade efter lite böcker på bokrean och fick se att Leila Lindholms nya bok snart kommer att ges ut och redan nu går det att förboka för den. Så här säger Leila själv om sin nya bok:

"Jag är så otroligt stolt över min nya fina kokbok. Vi har plåtat de flesta bilderna i Italien med fantastiskt ljus i superfina miljöer. Jag gjorde min första bakbok A piece of cake med ambitionen att det skulle bli två böcker. Den första skulle inrikta sig mer på söta bakverk som cupcakes, småkakor och tårtor medan den andraskulle bli en djupdykning i bröd och surdegsbröd men även mer 'matig' bakning som pasta och pizza från grunden"

En inte allt för vild gissning är väl att även denna bok kommer bli en storsäljare!!

För ett år sedan körde vi en detox-kur med lyckat resultat, jag hade då gjort i ordning ett detox-häfte med allt som är värt att veta om och inför en två veckors kur och de flesta recepten hämtade jag ifrån den här boken...

Något bakverk al a Leila kommer inte vara aktuellt i vårt hem de två närmsta veckorna för idag när vi äntligen går in i vårmånaden mars så är det dags för en detoxkur. Sambon som är 1,91 lång vägde för några år sedan 112 kg och då var det muskler som vägde, nu visar vågen på betydligt mer och träning är inget som varit aktuellt på ett bra tag så han tycker det är dags att göra något åt detta nu. Vid invägningen i morse visade vågen på 120,1 kg. Önskar honom stort lycka till och återkommer naturligtvis med rapport om hur det går!!
Hoppas ni haft en bra start på veckan och att snöovädret inte ställt till det allt för mycket för Er!

10 kommentarer:

Emma / Reko Stil sa...

Så duktiga ni är som kör detox! Det skulle behövas här i huset också...men jag får nog samla mod ett tag till innan jag vågar mig på nåt sånt :)

Och så vansinnigt fint sovrum ni har! Där vill man ju bara gosa ner sig och sova lääänge :)

Skönt att du är på bättringsvägen!
Kramar

cecce sa...

Oj..det visste jag inte att Leila kommer ut med en ny bok!! Gissa om jag vill ha den! Har helt snöat in på surdegsbröd:-) Så gott!!
På tal om detox...har jag bestämt mej för att mars ska bli min sockerfria månad! Tror du jag klarar det?:-)

Tack för din omtanke vad gäller min jobbstart. Det ska nog gå bra. Tar en dag i taget helt enkelt!

Vilket underbart sovrum ni har!!

Kramar

Johi sa...

Den boken är ett måste! Jag har verkligen hamnat i sockerfällan nu när jag gått hemma så jag hoppas att jag nu kan återgå till vardagen och träningen. Får ju inte feta till mig nu hihi Kram

Therese sa...

Jag tänkte med köra en detox snart, ett måste ibland. den kokboken skulle man ha men nog inte mycket nyttigt i den. SV. cult är perfekt i köket. kram

millandante sa...

Ja den blir nog en storsäljare..!
Lycka till önskar jag sambon!!
Kram

Mia sa...

En detox-kur skulle min make oxå behöva....Kan man kanske få lite tips?

KRAM

Ps.Leilas nya bok = ett måste! D.s

KRAM Mia

Jenny sa...

Hej Bella!
Vad duktiga ni är som ska köra en detoxkur! Jag kan tänka mig att man känner sig mycket bättre (och lättare) efteråt:)

Leilas nya bok måste man ju ha, kan tänka mig att den är full av smarriga recept och vackra bilder!

Ha en bra dag!

kram Jenny

Signe 1 sa...

Lycka till med detox-kuren, det ska vara en riktig utmaning har jag hört, men jag är själv sugen på att prova;-). Kram Sofia

Susanne sa...

Denna bok skulle man kanske köpa.
Hoppas sambon lyckas med sin detoxkur, jag skulle också behöva göra något :o(

Ha en fin dag
Kramen

mariaemb. sa...

Oj så duktiga ni är som kör detox! Själv brottas jag med mitt sötsug......

Jag ser v e r k l i g e n fram emot Leilas nya bok! Synd bara att det är ett par månader kvar.....

Ha en riktigt fin kväll!
Stor kram