söndag 7 mars 2010

Söndag på IKEA...


Charmtrollet E på upptäcksfärd på mattavdelningen på IKEA...
Bestämde mig i morse för att åka med mina goda vänner till IKEA, förrådet med värmeljus och servetter började eka tomma så påfyllning av dessa inhandlades liksom blockljus och ett paket varmkorv till sambon som valde att stanna hemma framför Vasaloppet. Söndagsmiddagen blir med andra ord så enkel som korv med bröd idag, ingen direkt gourmemåltid, men ack så god ibland.
Annars var dagens utflykt mest ett trevligt sätt att umgås med fina vänner som fick mina tankar att fokusera på annat. Energitjuvarna Oro och Bekymmer arbetar tyvärr på högvarv och urlakar mig på allt var ork och energi heter för tillfället, att det svartnar för ögonen vid ett par tillfällen under IKEA-besöket är tyvärr varningssignaler på att energinivån är allt för låg. Jag önskar så att jag kunde förändra vissa saker, önskar att jag kunde styra över saker som jag inte kan påverka, men jag vet vad jag måste göra då jag är i dessa svackor och har lärt mig att lyssna på kroppens signaler och gör det så gott jag kan, men det är inte alltid enkelt att vara klok och förnuftig när frustrationen över allt blir för stor.
Väljer som så många andra som inte mår bra att inte visa detta utåt, vilket känns som det enda rätta för mig då jag inte vill bli sedd som en sjuk person utan för den jag är. Och att inte prata om hur jag mår gör också att jag inte ältar mina egna bekymmer mer än nödvändigt. Att skriva om mitt liv här på bloggen är ett sätt för mig att peppa mig själv och att bli påmind om hur viktigt det är att göra det som är "rätt" för att inte utsätta kroppen för mer än nödvändigt när den protesterar. Att skriva här blir som en ventil så ni får stå ut med att det blir långa inlägg som kanske inte är så intressanta att läsa för tillfället, även om det så klart finns mycket som inte lämpar sig i skrift och som därför utelämnas.
Ska få min B 12 spruta på tisdag och det känns bra, då kroppen får en liten extra energiinjektion av den.
Nu önskar jag Er en trevlig avslutning på denna första helg i vårmånaden mars!!

11 kommentarer:

Linruz sa...

Hej vännen
Visst orkar vi lyssna även på långa inlägg.
Klart du ska skria av dig, det är ju din blogg och dina tankar som ska dokumeteras.
Skönt att umgås med kära väner oh rensa tankarna lite.
Ta nu hand om dig.
Kram Lina

Emma sa...

Hej tjejen!

Klart vi orkar lyssna på dig. Bara fortsätt & skriva!

Vänner ger en massa energi & du gjorde så rätt i att hänga med till IKEA.

Håller med dig att bloggen fungerar som pepping till sig själv. Den får än att tänka positivt!

KRAM till dig bloggisvän & sov gott

Ann-Louise sa...

Klart jag förstår det, men blir lote ledsen att det är många saker som är jobbiga just nu. Vill ju att du ska få må bra.

Vi var på Ikea igår, tog ramarna och gick ut, kom precis på att jag glömde köpa värmeljus...

Önskar dig en bra vecka och vad skönt med en B-spruta!!

Kram och var rädd om dig

Susanne sa...

Jag förstår, det är ofta flera saker som orsakar att man mår så dåligt.
Hoppas att du snart ska känna dig bättre och att du har någon att prata med för det är inte bra att bära allt inom sig.

Det ordnar sig ska du se.
Kramisar

homebylina sa...

Hon är sååå söt lilla E :o)Kan bara instämma med de andra...du ska skriva det som känns bra för dig och som du vill dela med dig av. Jag hoppas genom att skriva en liten rad till dig att man kan uppmuntra och stödja dig lite i det du går igenom... Ta hand om dig! Många kramar Lina

Annas inspiration sa...

Hej kära Bella!

Du uttrycker dig så bra & självklart vill jag läsa och lyssna på dig! Tråkigt att det är många olika saker som är energitjuvar just nu.

Skönt att komme i väg en runda till IKEA, hoppas du vilade på kvällen sen. Inte bra att det svartnade för ögonen!

Va rädd om dig & sänder styrkekramar

Mia sa...

Bella - du skriver från hjärtat och det är det som är så härligt med din blogg ATT DU ÄR DIG SJÄLV! Du försöker inte va den "perfekta" tjejen med det "perfekta" livet....Finns så många sådana bloggar och de ger absolut INGETING att läsa.....
Läser din blogg skriven i både mot- och medgång....Glad eller ledsen...För det är DU!!!

Är så glad att jag hittade dig och din blogg!! Kämpa på vännen...

KRAMAR i massor!

Carolines hemligheter sa...

Har precis läst dina sista dagars inlägg och hoppas att du snart finner ny ork och ljusglimtar i vardagen. Och att du hittar kraften att acceptera det du inte kan påverka och mod att förändra det du kan!

KRAMAR ♥

Helenas loggbok sa...

Klart du ska skriva av dig på bloggen. Skönt att ha en en ventil. Det gör jag oxå ibland, fast man kanske är lite kryptisk.

Mysigt med en stund på IKEA. Här är allting stängt på söndagar så det är hemmadagar för oss!

Ta hand om dig!
Kramar
Helena

jessi sa...

Jag förstår dig precis, man vill bli sedd som personen inte som sjukdomen. Samtidigt är det skönt att ha några nära som man kan prata med om allt.
Skriv det som känns bekvämt för dig, vi läser och "lyssnar". Det är ju det vi människor är till för, att finnas där för varandra.

Sköt om dig!

KRAMIS

jessi sa...

Jag förstår dig precis, man vill bli sedd som personen inte som sjukdomen. Samtidigt är det skönt att ha några nära som man kan prata med om allt.
Skriv det som känns bekvämt för dig, vi läser och "lyssnar". Det är ju det vi människor är till för, att finnas där för varandra.

Sköt om dig!

KRAMIS