tisdag 16 mars 2010

Kryssning i Medelhavet...


1 veckas Medelhavkryssning på dem här lyxkryssaren, skulle det kunna vara något??


Storstadspuls i Barcelona och Marsielle, god mat och historiska sevärdheter i Italienska Genua, Neapel och Palermo, och till sist en avstickare till Tunis innan resan avslutas på Palma, så ser resrutten ut...


Nej, det är tyvärr inte så att vi har bokat en resa till Medelhavet på kryssningsfartyg MSC fantasia, men man kan ju få drömma sig bort och efter att ha sett reklamen från Reseguiden på tv:n där de söker folk som vill ut och resa och mot att de skriver om sina reseupplevelser så betalar Reseguiden resan till valfritt resemål förflyttades mina tankar till Medelhavet. Varje gång jag sett reklamen senaste veckan har jag tänkt att jag måste gå in och skriva några rader för försöker man inte så har man ju inte en chans att bli en av de lyckligt utvalda som får åka ut och resa.

Vet inte om det var ett helknasigt sätt att tänka när jag valde resmål, men jag vill helst av allt åka till New York, men hur många andra vill inte det så därför valde jag kryssningen som kanske inte lika många önskar få åka på och hoppas på så sätt på att ha större chanser att vinna. Att få åka runt Medelhavet på en lyxkryssare och på en vecka besöka Barcelona, Marsielle, Genua, Neapel, Palermo, Tunis och Palma skulle vara precis hur trevlig som helst, och skriva tycker jag ju om att göra så att knåpa ihop en reskillring skulle bara vara roligt!!

Även om chanserna inte är så stora så tänker jag i alla fall hoppas på att få åka till Medelhavet inom kort. Nu blir det favoriten Cougar Town innan jag ska ta med mig min förkylning och krypa i säng och förhoppningsvis kurera mig till imorgon!!

8 kommentarer:

Johi sa...

Krya på dig, jag börjar känna mig liiiite bättre idag iaf. Kryssning är nog en underbar avkopplande semester!

Therése sa...

Kryssning i medelhavet låter verkligen inte dumt!!
T o m så att jag skulle kunna tänka mig det...även att jag inte gillar att åka båt.
Krya på dig tjejen...kram!!

cecce sa...

Hej!
Lustigt! Jag sa till sambon i går kväll, att jag var sugen på att söka dit. Få resan betald och få skriva som är det bästa jag vet.
Men det blir svårt...har många här hemma som behöver mej:-)

N.Y är mitt önskeresemål också!
Har varit där en gång för många år sedan.

Håller tummarna för att du får resa iväg:-)

Ha en fin onsdag!
Kram

homebylina sa...

Kryssning...ja, det låter inte helt fel! New york, där var jag och maken för många årsedan men jag vill gärna åka dit igen. Härlig och häftig stad på samma gång :o)Krya på dig nu vännen! Kram Lina

Signe 1 sa...

Då får man önska dig lycka till då vännen att du blir en av de lyckliga:-)!! Vilken chans!!

Hoppas du kryar snart!!

Kram Sofia

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Åh, lycka till! Håller tummarna! Att resa är aldrig fel !

Linruz sa...

Mmmm det låter underbart. Håller tummarna.
Kram Lina

Ann-Louise sa...

Kan intyga att den resan är toppen. Våra nära vänner åkte i september just den turen och hade utsideshytt. De var lyriska så jag har också tummat lite på en resa med MSC!

Hur mår du? Bättre hoppas jag och att du kan få njuta av vår bästa tid snart ute också!

Kram