torsdag 1 januari 2009

2008 blev 2009...



Så här vacker var himmeln på nyåraftonens eftermiddag sett från vår balkong... En nyårsafton som var skönt avkopplande, ingen stress bara en skön avkopplande dag som började med sovmorgon. Frukost på stan och sen en liten tur till Torp där jag gjorde årets sista shopping. Inget som var planerat, men det är ju oftast när man inte är ute och letar som man hittar saker som man bara inte kan låta bli att köpa. Har letat efter en randig enkel tröja i marinblått och vitt och när jag kom in på H&M så hängde den där, 129 kr kostade den så det var inte så mycket att fundera på... Den fick följa med hem! Hittade en brun lite större väska på Vero Moda för 329 kr som jag också fastnade för.


Väl hemma gjorde vi i ordning förätten. Vi delade upp det så i år att värdparet stod för huvudrätten vi fick ansvaret för förrätten och C och M gjorde efterrätten. Vi bjöd på räkor som vi la i en marinad bestående av citronsaft, olivolja, havssalt, fem sorters peppar (grön, vit, svart, rose, cayenne), färsk riven pepparrot och hackad gräslök. Till detta gjorde vi ett klassiskt vitlöksbröd och serverade med en citronskiva och färsk dill.
Huvudrätten smakade sååå bra... vi fick rökt fläskfile, svamprisotto och wokade grönsaker. After Eight tårtan som vi fick till efterrätt var pricken över i:et! Tack familjen T för en suverän nyårsafton. Trevligt sällskap, grymt kul 5-kamp, som jag och min älskling så klart vann!! Kunde inte firat in det nya året på ett bättre sätt. Önskar er alla en god fortsättning på det nya året...

Inga kommentarer: