måndag 19 januari 2009

Provsvaren och energin är borta...

Måndag igen och ny vecka, en vecka som började med en väldigt trött morgon, är ju aldrig riktigt pigg, men idag var det verkligen trögt att komma upp... Har någon skit i kroppen som inte vill släppa, men tog mig i alla fall iväg till jobbet. Idag var första dagen jag skulle arbetsträna 1 timme utöver de två jag arbetar, så det blev totalt 3 timmar på jobbet. Kan tyckas att en timme mer eller mindre inte har någon större betydelse, men är man så trött som jag är så är en timme ganska lång tid när man under den timmen förväntas utföra ett arbete. Det gick okej, jag klarade av det och det är klart att det känns bra. Känns som ytterligare ett steg åt rätt håll, ett steg mot ett frisk och självständigt liv. Och det är ju dit jag vill, att det kommer ta tid, det får jag leva med. Fick en kallelse från vårdcentralen idag, ska dit på torsdag och ta nya prover, de som togs vid senaste läkarbesöket har försvunnit... Det är inte första gången som prover försvinner, det har hänt typ varanann gång sista året, hoppas att det är jag som haft otur, annars är det många prover som hamnat på villovägar... Känns skönt att när jag får ett sånt här brev nu så orkar jag inte bli upprörd på det sätt jag blev innan. Jag konstaterar att det är som det är, det har ju varit ganska mycket som inte funkat på den vårdcentralen så jag blir inte så förvånad längre, orkar inte lägga energi på att bli arg. Skönt, att kunna känna så, energin behöver jag till andra saker! Har precis ätit upp min lunch som var rester sen i fredags kväll då vi köpte en grillad kyckling, kokade bandspagetti, tog soltorkade tomater, vitlök och färsk paprika och skivade upp i bitar, rörde i hop allt i en skål tillsammans med pesto och serverade med en god sallad. Gott och enkelt var det! Nu är det sängen för min del, kommer nog få ligga fram tills handbollen börjar kl 18 idag. Tråkigt, men har inget val...

Inga kommentarer: