söndag 11 januari 2009

Så var det söndagkväll igen...

Den här helgen har verkligen gått fort. På fredagkväll åkte jag hem till mina föräldrar, min bror och hans flickvän kom förbi och vi tittade på premiären av Let´s Dance tillsammans. Tror det kan bli riktigt kul att följa dansarna i år också. Hade fått för mig att det inte var så många "kul" kändisar med i år, vet inte varför, men det kommer bli jättebra. Har inte fått någon riktig favorit ännu, men Morgan Alling och Magnus Samuelsson blev jag positivt överraskad av, att Laila Bagge och Magdalena Graaf skulle vara duktiga det hade jag liksom räknat med. Det blev en tidig kväll då jag skulle upp tidigt för att träffa mina gamla handbollsvänner när de skulle spela den årliga veteranturneringen. Det var verkligen jättekul att träffa alla igen och jag tror att det är många som har ont i sina "gamla" kroppar idag... Tyvärr blev det ingen finalplats, men seger över ett av finallagen i alla fall. Sen blev en lugn lördagkväll med Körslaget och lite kyckling och potatis i ugnen.

Idag har jag plockat bort alla julsaker och hur mysigt jag än tycker det är med jul så är det varje år lika skönt när man tar bort alla tomtar och granen. Det känns som om man tar ett stort steg mot våren och nu ska det bli så skönt att det börjar bli lite ljusare ute. Ska se om jag kan hitta nya gardiner till köket och någon snygg duk till vårat matbord imorgon, men så länge får det bli vita panellängder och en svartvit duk jag hade hemma. Ljusstakarna nedan fick vi av svärmor i julklapp och dem får nu sällskap en bukett med rosa tulpaner i vårat kök.

Nu blir soffan och lite tv och en tidig kväll för min del, är trött efter gårdagen.

Inga kommentarer: