torsdag 1 januari 2009

Tv-serier på 90-talet...







Snöade in lite på 90-talet efter förra inlägget och med Vänner på tv:n, 5:an kör Vänner-avsnitt hela eftermiddagen, började jag fundera på vad jag titttade på för tv-serier under mina tonår och sent 90-tal efter studenten. Och den självklara favoriten är ju så klart Berverly Hills!!! Tittade också på en av Aaron Spellings andra serier, Melrose Place. Dawson Creak var en annan favorit och självklart Ally McBeal, första säsongerna av den serien var kanon, sen tyckte jag inte rikigt den höll mot slutet, men Vänner som började sändas 1994 var ju kanon hela tiden. De avsnitten kan man se om och om igen och de är fortfarande lika bra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med 90-talets serier! Jag tittar för tillfället på Beverly Hills 90210 och är lika hooked som jag var då den kom på teve då jag var tonåring. Nu som 29-åring ser jag intrigerna med lite andra ögon, men serien e fortfarande superbra :) Föräldrarna Walsh påminner väldigt mycket om mina egna härliga föräldrar. Jag ramlade in på din sida eftersom jag letar en serie som sändes någon gång på 90-talet och jag tycker mig minnas att den hade någonting med "North" i namnet. Jag letar vidare. Ha det bra! Lisa