söndag 25 januari 2009

Fest, Seger och Förlust...

Tyvärr blev det inget fotande igår, vädret var grått, trist och inbjöd inte direkt till några utomhusaktiviteter. Det var nog det bästa egentligen då vi var bjudna på 30 års fest igår, och eftersom jag vid 30-års ålder i vissa lägen tvingas leva pensionärsliv pga av min trötthet så fick jag för att orka vara med på det roliga på kvällen vila på dagen, planering som sagt... Bra ibland, men tröstlöst tråkig när det gäller min situation och brist på energi. Men en riktigt trevlig 30-års fest blev det. Stort grattis D!!! Och tack för god mat, kul tävling, och som den tävlingsmännsika jag är så var det extra trevligt att vara med i det vinnande laget, ända fram tills vi fick veta vad 1:a priset var... Vi skulle sjunga karaoke... Jag sitter och skrattar gott åt Idol-audition varje år och förundras över hur folk kan göra bort sig så totalt och att självinsikten över hur bra/dåligt man sjunger inte tycks existera för vissa. Jag kan inte sjunga och för min omgivnings bästa så avstår jag från att utsätta dem för min sång i vanliga fall, men igår var det bara att gilla läget... Ja ja jag bjuder på det, vi vann ju... Trevligt att träffa M o L som jag inte sett på länge och som dessutom berättade att det var en liten på väg till sommaren, och även om det var pappa D som fyllde år så stal hans otroligt söta och charmiga dotter E kvällen som vanligt. Hon är helt fantastisk den lilla tjejen, är helt såld på henne, bara att erkänna.

Final!!! Missade semifinalen i körslaget igår, men Uddevalla gick ju till final, riktigt kul, trodde inte det när det började för några veckor sedan, men nu håller jag tummarna för att det blir seger nästa vecka.

Förlust... Inte helt oväntat förlorade Sverige matchen mot Frankrike i handbolls-VM, men man hade ju hoppats att de på något sätt skulle haft lite mer att sätta emot, men jag tror laget har framtiden för sig, och att det även blev förlust i landskapen i fotboll mellan Sverige och Usa gör att Björn Ferrys seger i skidskyttet kändes väldigt välkommen i idrottssverige denna lördagen den 24 januari.

Inga kommentarer: