söndag 18 januari 2009

Söndag...

Min kropp och jag är fortfarande inte överens då den fortsätter att inte må bra, tycker det borde vända snart nu... Vet ju att det gör det så småningom, vet att svackorna kommer och vet också att det vänder, sen tar det olika lång tid från gång till gång, men har inte riktigt tålamod just nu. Imorgon ska jag börja arbetsträna 1 timme/dag utöver de två jag arbetar, så totalt kommer jag vara på jobbet 3 timmar varje dag denna veckan, hade verkligen behövt alla krafter jag kan få nu...

Idag har jag inte gjort så mycket mer än att köra ut sambon till hans arbete då han skulle städa efter personalfesten igår, jag passade då samtidigt på att byta min tröja som jag köpte igår, xsmall är nu utbytt mot en mer lagom stor medium. Efter viss övertalning lyckades min älskling få mig att för första gången köra med släp, inget konstigt med det, har bara inte behövt göra det innan så någon gång måste ju bli den första, och nu vet jag att det inte var något märkvärdigt och inte specielt svårt heller så länge jag inte behöver in och backa på någon trång parkeringsplats. Hade förhoppningsvis fixat det, men dumt att utmana ödet när man har en sambo som arbetat på flygplats och därifrån är van att köra med långt släp.Ingen av oss orkade laga någon mat när vi kom hem så vi beställde hem pizza och lasagne som vi åt samtidigt som vi kollade på en riktigt otäck film på tv, 1408, riktig rysare...


Har självklart sett handbollsmatchen mellan matchen Sverige och Sydkorea i VM som Sverige vann med 31-25, och vilken bra match, riktigt roligt att se det svenska landslaget spela igen. Det kändes lite som när Wislander, Löfgren och de andra "gamla" spelarna var som bäst. Att Staffan Olsson och Ola Lindgren tagit över som ledare kanske var precis det svensk handboll behövde... De rumänska domarna däremot var ingen hit, 16 utvisningsminuter bara i första halvlek för Sverige och alla dem kändes inte motiverade. Men vad gör det, Sverige vann och förhoppningsvis kommer de nu vidare till nästa omgång. Läs mer här. Nu ska jag äta upp resten av min lasagne och sen ska jag göra en tidig kväll, får i alla fall göra allt jag kan för att kroppen ska börja må bättre igen och jag vet att sova är en bra medicin!

Inga kommentarer: