söndag 4 januari 2009

Hemma igen...



Nu har vi kommit hem efter en avkopplande helg på Asia Spa i Varberg. Älskar det stället har varit där en gång innan och det var lika bra nu som då. Vill man koppla av och bara vara finns inget bättre... Det ligger centralt vid torget i Varberg och finns i samma hus som Stadshotellet. Fick tyvärr inte med mig kameran men jag har lånat några bilder från deras hemsida så ni kan se vad fint det är där. Direkt när vi kom ner igår fick vi Taiyangmassage, som har influenser från olika metoder med koncentration på andning, tryck och töjning, man får också oljemassage på benen. Rekommenderar verkligen den här massagen, jag blev helt avslappnad i hela kroppen och det var bara njutning att få den. Man ligger som på bilden ovan. I Spa-delen finns en pool som inte är djupare än drygt en meter med riktigt varmt vatten och med stora panorama fönster ut mot Varbergs hamninlopp och Fästningen som står öppna så det blir härligt "dimmigt" av ångan som bildas när den kalla luften ute möts med den varma inomhus. Detta är min favorit i Spa-avdelningen. Det finns ett stort relaxrum med bl a sköna hängmattor att slappa och ligga läsa böcker i eller bara titta på den vackra utsikten.



I den stora poolen finns nästan 30 olika massagestationer och där finns också bubbelpool. Självklart finns det olika sorters bastu. En tunna med riktigt kallt vatten att doppa sig finns i den avdelningen, där kan man också välja mellan en varm tropisk dusch eller en kall eucalyptus dusch. Kommer på mig själv med att skriva värsta reklamtexten för Asia Spa nu men jag tycker absolut detta är det bästa Spa som jag varit på.



Att det dessutom är nurenoverade rum och otroligt god mat gör ju inte saken sämre. Igår fick vi en soppa till förrätt som var gjord på kycklingbuljong, i den var det sen bl a gravad lax, pepparrot och andra rotfrukter. Huvudrätten var hjortinnanlår, med rostad färskpotatis och rotfrukter, och till det dessert med citrusglass, päron och svartvinbärssås. Supergott!!! Det enda som jag väl tyckte var lite negativt var att det var ganska mycket folk, men det beror på att när jag var där förra gången så var det mitt i veckan på försommaren så då var det väldigt lite folk och så tyst och stilla, det blir ju inte riktigt det lugnet när det är mycket folk. Är i alla fall jättenöjd med min julklapp, TACK!!

Inga kommentarer: