måndag 26 januari 2009

Första dagen gjord...

Årets 5:e vecka har börjat och det är min första vecka där mina två arbetstimmar ska utökas med 2 timmars arbetsträning, så att jag kommer att vara på jobbet totalt 4 timmar/dag. Smygstartade ju lite förra veckan med att stanna kvar en timme extra, och bara den timmen var tuff. Nu ska jag även upp en timme tidigare och så trött jag var imorse, att över huvudtaget ta sig upp ur sängen en timme tidigare än vanligt krävde stark vilja. Kanske inte kan verka som en så stor sak, men för mig i den situationen jag är i nu så är det verkligheten. Första halvtimmen på jobbet fick jag inte mycket gjort och sista halvtimmen så bytte siffrorna mest plats på sig själva, fick inse att jag inte hade någon ork kvar till att åstakomma något kreativt. Samtidigt som jag självklart blir frustrerad över att inte orka med så är ju resultatet av dagen anledningen till att jag har varit sjukskriven och fortfarande är det. Hade jag orkat dubbla min arbetstid från 2 till 4 timmar utan problem så hade ju något egentligen varit galet. Då hade jag ju inte behövt varit sjukskriven. Fördelen med arbetsträningen är ju att kroppen ska få en chans att vänja sig vid mer ansträngning. Är väl medveten om att det kommer bli några tuffa veckor nu där jag får lägga alla kraft och energi på mina timmar på jobbet och släppa det mesta runt omkring, jag får acceptera att jag inte orkar mer än att jobba, förhoppningsvis är det så bara en period och att jag sedan klarar av att jobba 4 timmar med lön och efter det börja jobba mot nästa steg som är att gå upp till 75 %. Jag hoppas vekligen att jag får möjlighet till detta nu så att det inte blir strul med Försäkringskassan, även om det finns en plan så finns inga garantier för att jag får förlängt sjukskrivningen hela vägen fram tills jag är tillbaka på 100%. Men så länge jag inte fått några negativa besked så kör jag på enligt planen och försöker att inte lägga energi på att oroa mig för det som eventuellt kommer att ske. Energin behövs till annat!

Inga kommentarer: