söndag 11 september 2011

Vissa saker glömmer man aldrig och frågan är hur många lingon det finns i världen?

Vissa saker glömmer man aldrig...

Den 11 september för 10 års sedan hände det overkliga, två passagerarplan flög rakt in i Twin towers och världen blev sig aldrig mer lik, terrorismen fick ett ansikte och nästa 3 000 människor fick sätta livet till. Händelsen i New York kommer för alltid att finnas i vårt minne och jag tror att ni är många som liksom jag minns exakt vad ni gjorde när ni fick reda på den hemska nyheten. Jag minns hur en kund kom upp på jobbet och berättade att det första planen kraschat och när jag efter hennes besök försökte gå in på Aftonbladet så låg sidan nere pga av för många besökare och när jag istället satte på radion så hade precis det andra planet träffat den andra byggnaden. På kvällen delade vi ut telefonkataloger med handbollslaget och jag minns hur overkligt och olustigt allt kändes och alla var påverkade av det som hänt i USA. Mina tankar går idag till alla de som förlorade ett barn, förälder eller annan anhörig för 10 år sedan...

 
Har ni inte sett denna underbara film gör det!!

Min söndag har ägnats åt vila, har haft svårt för att sova i veckan och bestämde mig direkt när jag vaknade imorse och kände mig allt annat än utvilad att jag skulle ta en dag i soffan. Vi har tittat på minnescermonin ifrån Ground zero på södra Manhattan, senaste Irene Huss filmen och den underbara Hur många lingon finns det i världen? En film om Glada Hudik-teatern och deras verksamhet som gjort sådan succé. Filmen fick mig att både gråta och bli alldeles varm i hjärtat!

Hoppas ni alla haft en bra helg och att ni får en skön avslutning på söndagskvällen!!

Kramar Bella ♥ 

3 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag var sjuk och låg till sängs när min man kom in och berättade att det hänt en olycka. Vi slog på TV:n just när det andra planet kraschade, vi såg men kunde inte riktigt ta till oss det ofattbara!

Jag såg den filmen med mina yngsta döttrar. Hade inga förväntningar, men blev helt såld! Underbar film:)

Hoppas du får en fin vecka vännen!
Kram♥

millandante sa...

Mysig söndag!! Ja... helt overkligt var det för tio år sedan...

Tack för filmtips!!
Kram och kraft!

Carolines hemligheter sa...

Hej fina, så är vi inne på ett nytt decennium räknat från 9/11 och jag hoppas så innerligt att detta decennium blir fyllt av fredligt arbete i världen och massor av kärlek!

Hoppas att du känner dig utvilad efter en lugn dag igår, att du får en bra arbetsvecka och mycket positiv energi att fylla den med.

Tack för filmtipset, grät ofta stora tårar när jag såg på dokumentären på TV, framförallt med vetskapen om hur många barn och människor det finns i världen som skulle få ha det så bra trots sina olika förutsättningar och hur många människor som aldrig får en chans. Sådana tankar gör ont i hjärtat!!!

Hoppas att du får en fin måndag nu, stora kramar (och tack för dina fina ord för någon vecka sedan om mig och bloggen, tror aldrig jag skrev tillbaka till dig efteråt men blev väldigt glad för dina ord)!!!