torsdag 1 september 2011

Välkommen September och höstens tapettrender!


Färg, färg och mera färg så enkelt kan höstens tapetmode sammanfattas om man ska tro färgaffärens provtapetseringar i butiken...


blandat med retrotapeter med mönster a la 50-talet...



Randigt och stormönstrat... vad tycker du om tapeterna ovan? gilla eller inte gilla?

Nu är den mysiga hösten här, luften är klarare och trädens färger blir allt starkare för varje dag och börjar skifta i gult, orange och rött, sommarbad och grillkvällar byts ut mot innekvällar framför brasan, tända ljus och kallare temperaturer ute. Tidigare i veckan har det varit 12-13 grader på morgonen när väckarklockan ringt, igår och idag var det bara 7, brrr...

Efter en kall morgon blev det en härlig sensommardag igår som togs tillvara på bästa sätt. Förutom firandet av vår 5-års dag så var jag på bassängträning för första gången efter sommaruppehållet och det var så skönt för kroppen att få vara i det varma vattnet samtidigt som det så klart var jobbigt då både kondition och styrka är färskvara. Känns bra att vara igång igen och nu är jag taggad att köra på även med sjukgymnastiken. Kroppen har stelnat till under sommaren och kommer må bra av den fysiska aktiviteten, ingen tvekan om det!

Efter bassängträningen blev det en trevlig lunch på en av stans uteserveringar tillsammans med bästa S som kommit hem ifrån två veckor i Turkiet. Det blev både uppdatering om semestertrippen, livet här hemma och en smarrig chokladmousse till efterrätt efter maten. Som alltid var det trevligt att träffas och jag blev påmind om hur otroligt värdefulla mina vänner är, TACK för att ni finns där, ni vet vilka ni är!!

Idag har det varit arbete som vanligt på kontoret för mig, sambon har varit ledig från sitt jobb för att bygga på altanen som fått stå åt sidan senaste veckorna när sambon nya jobb tagit all tid, men förhoppningen är att det ska bli färdigt i helgen.

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och slötitta på tv:n en kort stund innan sängen väntar på mig, ska upp och måla imorgon så sömn är nödvändigt för att orka! Vad det gäller det färgstarka tapetmodet så är det inget som riktigt faller mig i smaken, jag kommer fortsätta hålla mig till det vita, svarta och gråa med starkare accentfärger. Men man ska aldrig säga aldrig, om ett par månader så kanske jag står här hemma och tapetserar med någon färgstark och vågad tapet... Det återstår att se!!

Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

Mia sa...

Snyggt hos andra..... Jag är mer för vitt :)..... Men inslag av möstrad/färgglad kan vara hur läckert somhelst!

Kram

Anne-Lie sa...

Visst är det snyggt med färger, men jag håller med dig! Var inne i samma butik och såg alla fina tapeter. Det är bara det att jag o min man har olika åsikter, om det här med behovet av att tapetsera!

Anne-Lie

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Nej nej nej än går jag inte med på någon höst minsann :P. September kan vara en riktigt härlig varm månad ju! Och än har inte sista grillfesten avverkats :)

Fina tapeter men som sagt rätt vågade och tyvärr skulle jag säkert tröttna efter en stund eller iaf vilja byta efter säsong :)

Ha en toppenhelg!