torsdag 29 september 2011

Änglamakerskan...


Det där med att förhandsboka specialutgåvan av Camilla Läckbergs nya bok blev aldrig av för min del, vet inte riktigt vad som kom emellan, men gjort blev det inte utan istället köpte jag nya boken på Ica för 149 kr idag och förväntningarna är faktiskt ganska stora på boken då jag gillar Camillas tidigare böcker skarpt...

Mörkret har redan sänkt sig ute denna torsdag som istället för en solig höstdag blev en ganska gråtrist historia vädermässigt. Förutom jobb har jag varit med på bassängträningen och hunnit med en trevlig och efterlängtad lunch med vännen Å. En god lax och spenatpaj intogs på Kajsas Skafferi på Kungsgatan som jag varmt kan rekommendera för den lunch eller fikasugne. Tyvärr finns inte så många sittplatser, men avhämtning finns och ett bra utbud på delikatesser iform av bl a fin choklad, kaffe, te, olja, vinäger och sylt, perfekta gå bort-presenter.

Arbetsveckan är över för min del redan ikväll då jag tagit ledigt imorgon för att vara hemma och greja med huset. Det ska bl a skrapas fönster och röjas i maskinhallen inför vintern, men först ett par timmar framför dumburken och förhoppningsvis en natt med god sömn.

Kramar Bella ♥

PS! Dagens bästa var helt klart när jag läste tidigare idag att min nya idol och förebild, Eva 96 år, landat i Thailand välbehållen!!

10 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Berätta gärna hur boken var sen, är nyfiken!!

Kia sa...

Jag köpte också min på ica men jag har inte börjat läsa den än. Spar lite på den då jag känner att jag har tid att läsa. För börjar jag så tror jag inte att jag kommer kunna sluta. : )

Åh jag har inte läst nån tidning idag men kul att hon kom fram till Thailand och hoppas hon kommer trivas där.

Kram Kia

Nazima sa...

Jag gillar ochså hennes tidigare böcker så mina förväntningar på denna är höga. Du får gärna berätta vad du tyckter om den!
Jag har skrivit upp den på min önskelista till"tomten". Älskar att ha en drös med böcker att avverka under julhelgen.

Ha en fin fredag, trots hemma fixande (som iofs ochså kan vara kul :-) , iaf resultatet:-) )

Kramar A

Annas inspiration sa...

Har du börjat läsa?! Åh jag blev fast som vanligt.

Hoppas du får en produktiv fredag, orkar fixa lite men ändå har ork över för en mysig fredagskväll :)

Heja Eva! Vilken kvinna!

Kramar & ha en bra fredag

Therese sa...

Åhh den vill jag oxå läsa, men har inte kommit så långt att den har fått flytta hem till mig ännu..:) Men kanske slinker med i korgen från ICA idag helt enkelt.. Ha en härlig helg vännen och ta hand om dig, vila, myys massor och bara njut av livet..

sv: vet inte om det blir något med mötet vi var på i Sthlm igår, återstår att se, lovar att säga till i så fall..
Kramar i massor

LOTTAS HOME sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt härlig helg vännen!
Ta hand om dig.
Kram Lotta

Fairytale sa...

Visst är hon skön 96-åringen, skönt att höra att hon kommit fram :) Nu blir det lite fredagsmys med resten av familjen. Önskar dig en trevlig helg!
Kram Tina

Nilla Q sa...

Hej Bella!

Mysigt med ny bok att läsa!

Gillade ditt inlägg om 96-åringen!:)

Kram Pernilla

Postadress Torslanda sa...

Visst är det härligt med krut-tanten som drog till Thailand! Helt rätt! Blir glad avhennes energi!

Helenas loggbok sa...

Tack och lov att Eva är framme i Thailand.....
Avslutade just Höstoffer av Mons Kallentoft. Den var jätte bra tyckte jag. Ska nog köpa Änglamakerskan nästa gång i Sverige, nu har jag nog ingen bok fram tills dess....
Hoppas att du haft en skön ledig dag!
Stor kram och trevlig helg!
Helena