fredag 30 september 2011

Dagens projekt - altanrivning!


Efter oväntat jobbyte för sambon i somras, sjukdomar och annat så var det idag äntligen dags att börja riva upp den gamla altanen...


Räcket ska bytas ut mot liggande träribbor...


och trallen bytas...

Go kväll!

Med ömma kroppar efter dagens slit har vi nu landat i soffan framför Idol. Sambon har rivit upp hela altanen och jag har fortsatt med att skrapa fönster och dra upp skruvar efter brädorna. Vill inte ens tänka på hur kroppen kommer må imorgon, men det tar vi då och det känns så skönt att vi fick gjort det vi planerat idag då min bror kommer hit imorgon för att hjälpa oss. Kommer bli toppen med två händer till som kan hjälpa sambon på ett helt annat sätt än jag kan göra.

Nu blir det en lugn fredagkväll och så hoppas jag att ni alla får en riktigt fin helg!

Kramar Bella ♥

4 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Det kommer bli väldigt fint, alltid kul när det blir nytt och fint.

Ja tsunamin var en minnesvärd händelse som aldrig glöms bort. Det är först nu som man har en "bra" magkänsla när man pratar om det. Det får nog gå en tid innan man verkligen smälter allt. Man har liksom gått igenom olika faser, nu på senare tid, när chocken lagt sig, så inser man att vi faktiskt överlevde, varför just vi? Ja du vet, alla möjliga frågor dyker upp.

Nu är det helg, gott! Min feber är borta, som tur är. Vi ska mysa hemma hela helgen;)

Kram och trevig helg!

Annas inspiration sa...

Oj oj vad ni fixar..
ja det gör vi med :) Skönt att få undan & vädret är helt ljuvlig!

Hoppas kroppen inte mår allt för kasst i dag!

Kramar Anna

Kia sa...

Åh, bra jobbat! Skönt att ni får lite hjälp. Själv har jag träningsvärk i underarmarna och om det är från klättringen, betongblandning, böjning av järn vet jag inte. Kan vara en kombination. : )
Ni får ha en trevlig helg.
Kram Kia

cecce sa...

Kära nån!! Här går det undan!
Å vad fint det blir!!!
Duktiga ni!

Hoppas ni får vila lite också!

Kramar