måndag 19 september 2011

Måndag...


Hittade den här fotot i bildarkivet i datorn, minns inte var den kommer ifrån, men jag gillar färgerna och tycker den känns så där mysigt höstigt, finns det förresten något ord som heter så?

När man som jag jobbar på en redovisningsbyrå och bl a arbetar med löpande redovisning och lönehantering så är det två datum varje månad som man hela tiden hänger upp sitt arbete på och har som deadline. Den 12:e då momsredovisningen ska vara inlämnad och den 25:e när det är löneutbetalning, dessa datum fungerar även som en liten hjälp när man ska minnas när man gjorde saker privat och det är lätt att relatera till om man gjorde saker före eller efter momsen i augusti t ex. När jag började med lönerna idag slog det mig att jag redan arbetet mer än en månad efter semestern och att även september närmar sig sitt slut. Det går så fort och om drygt en månad kan den första snön komma... Jag gillar hösten och har kommit över att sommaren är slut för den här gången, men snö och vinter är jag definitivt inte redo för ännu. Jag hoppas på en fin höst med många vackra dagar innan Kung Bore gör sitt intåg!

Hur har er måndag varit?

Här väntar nu favoriten Hollywoodfruar och det ska bli intressant att se vad galningen Gunilla hittar på den här gången!

Kramar Bella  ♥

7 kommentarer:

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Mycket mysig bild, härliga färger!

Hoppas du har en fin vecka framför dig!

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Håller med, det var verkligen en härlig bild, ler.
Har också njutit av lite Hollywood glamour, en favorit som förgyller en vanlig måndag.
Har haft en mysig em. med minstingen på simhallen, 6 åk i vattenruchbanan blev det, fniss.
Önskar dig en fortsatt fin vecka!
Kram Lotta ♥

Marie sa...

Tack! dagen har varit bra....bara fyra dagar kvar att jobba för mig sedan åker vi söderut för ytterligare en "sommarvecka",SKÖNT!

Igår tog vi upp båten så här hemma är det höst!
kram!

mammaxtre sa...

Vilken oerhört fin bild!

Gunilla, jag står bara inte ut. Hon får mig att stänga av tv.n. på riktigt.

Snö om en månad, neeej....

Ha en fin tisdag

Annas inspiration sa...

Fin bild!
Åh missade fruarna, läste mest i Änglamakerskan i går. har du fått boken? Eller du har inte förbeställt den?

Usch hoppas snön dröjer!!!
Många kramar

cecce sa...

Håller med! Underbar bild!
Älskar dessa höstfärger!!

Tiden går snabbt. Inte klokt egentligen...Snart är det jul:-)
Det ser jag också fram emot!

Hoppas du har en fin tisdag!
Kramar

Kia sa...

Mysigt med höst och längtar lite till julen. Fick en STOR kartong från panduro idag med julpyssel i. Vi ska ha pysseldag i mitten av november, några kompisar med barn. Himla mysigt.

Kram Kia

Ps. Är han frisk nu?