onsdag 28 september 2011

Min nya favorit - Kerastase Oleo relax...


Den senaste hårtrenden måste vara håroljor och min nyfikenhet på produkten som hyllas överallt tog igår överhanden och jag gick på lunchen iväg till en ny salong här i stan, Diva Beauty, som har ett stort utbud av produkter för håret och mitt val föll på Kérastase Oleo Relax Elixir. Produkten doftar ljuvligt och konsistensen är inte alls så oljig utan helt viktlös och tynger inte ner håret. Med andra ord inga oljiga handflator och tack vare den lätta konsistensen kan produkten inte bara användas i torrt hår för att mjuka upp torra slitna toppar utan även i hela håret utan att det efter ett par timmar känns oljigt utan bara glansigt och mindre frizzigt. Oljan kan också användas innan man tvättar håret, och hjälper då till att göra det lättare att kamma ut håret efter man har tvättat det. Man kan även ha den i fuktigt hår för att ge intensiv vård och låta håret va, eller att föna i den. Flaskan är i en praktisk lite hårdare plast med en förslutningsbar pump som gör den lätt att ta med. En ny favorit i mitt badrumsskåp som får full pott av mig!!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Annas inspiration sa...

Roligt att du har hittat en produkt du är nöjd med :)
Jag använder lite jojobaolja i bland, är nog lite fetare än den du har men fungerar utan att vara för fet. Annars har jag min surviver från matrix ;)

Stor kramis & sov gott

Mia sa...

Tack fina Bella för att du är så omtänksam ♥

Nazima sa...

Tack för tipset!
Har förstått att håroljor ska vara bra,måste införskaffas! Passar mig bra som har ett lite frizzigt hår och måste ha i stylinlotion + plattånga håret för att det ska se hyfsast välskött ut.
Jag önskar dig en fin torsdag!
KRAM

A House With A View sa...

Det där lät ju huuur bra som helst!!! Tack för tipset!!!! Har aldrig provat det förut!!

Stoooooooooooooor kraaaaaaaaam aka

Anonym sa...

tack för gratulationerna! Celine är nu 3 veckor och en underbar tjej!

Ha en fin höst!

kram

jessi

Helenas loggbok sa...

Du vet skomakarens barn..... min pappa är ju frisör och jag har typ nästan aldrig haft en enda produkt i mitt hår. Har heller nästan aldrig fönat det och det är därför ALDRIG slitet. Slänger bara upp det i en knut med gummiband eller klämma, nästan pinsamt när man haft alla förutsättningar hemma med någon som kan hår! Men så kan det bli!!!! Det är ju dessutom inte för sent ändra på sig....
Stor kram till dig och tack för alla fina tips du ger på allt!
Helena

Emilias sa...

Åh, det där är kanske något man ska prova. Har också uppmärksammat den där oljtrenden men inte vågat prova än :)
Kram Emilia