tisdag 20 september 2011

Glassbilen...


 Jag är barnsligt förtjust i glass och när jag hör glassbilens välbekanta jingel är jag genast allert och redan halvvägs ute innan ljudet tystnat, om det är 20 grader varmt och strålande sol eller -20, snö och isvindar ute spelar ingen roll. För dagens glasspengar blev det en låda med Dumle och favoriten Boston, chokladglass med chokladbitar i...

Glass ifrån glassbilen köpte jag aldrig innan vi flyttade till huset, det var något som var starkt förknippat med barndomen, vem har inte ätit knattepinnar och glassbåtar från den blåa bilen som liten?! Är vi hemma när glassbilen åker förbi idag köper vi oftast något gott även om det inte blir så mycket knattepinnar nu för tiden.

Sambons förkylning är bättre idag och imorgon blir det jobb igen för honom, men nu kliar det och sticker i min hals istället så jag är rädd för att jag blivit smittat. Vill absolut inte bli sjuk nu när jag kommit igång med min bassängträning och sjukgymnastiken igen och börjar känna resultat i kroppen. Det får bli varmt te, c-vitamin, kall glass och en tidig kväll för mig idag och så hoppas på att statusen är bättre imorgon när väckarklockan ringer än i skrivande stund.

Hoppas ni haft en bra dag och återseende imorgon!

Kramar Bella ♥


8 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

haha..samma här, har en fullständig noja på glass, gärna choklad;))

mammaxtre sa...

Glassbilen är nostalgi :-)

Hoppas du ska klara dig från förkylning.

Sköt om dig

alegni sa...

jag gillar också glass, men försöker att inte äta så ofta. i går blev det däremot ett stort lass, tyckte jag var värd det efter dagens vedermödor ;)
hoppas det känns bättre i halsen i dag!
kram
ingela

Helenas loggbok sa...

Håller tummarna för att du slipper undan förkylning. Det räcker väl med det som är?!!!
Glassbilen är verkligen nostalgi och för min del ska det vara Hemglass-bilen. Till och med ute i Blåvik, långt ut i urskogen kom glassbilen i somras.
Här i Luxemburg har vi ingen glassbil, men väl en brödbild som kommer lite då och då med färskt bröd.
Stor kram
Helena

Jenny sa...

Hej Bella!
Mmm, älskar oxå glass men köper mest på Ica, har aldrig koll på när glassbilen kommer:)

Hoppas du slipper förkylningen och att din sambo kryar på sig!

Kraam Jenny

Fröken Fräken sa...

Jag önskar att det fanns en matbil som kunde komma och leverera hem en massa tycka-synd-om-sig-själv mat som jag kunde få i mig när jag börjar må bättre! Men annars är jag också väldigt förtjust i glass!

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Mmm GLASS! Hur kan man inte älska glass undrar jag? :) Synd man inte kan äta det varje dag för det hade jag lätt gjort hehe

Hoppas du slipper förkylning, den som går nu är onekligen väldigt seg och elak! Jag är fortfarande krasslig :(

Kram!

Annas inspiration sa...

Hoppas du mår motat i väg förkylningsbacillerna.

Glassbilen handlar jag tyvärr aldrig av trots att den kör här förbi..men om nåt år när Colin har koll kommer vi säkert handla varje gång bilen kommer :)

Ha en bra kväll
KRAM