lördag 3 september 2011

Dörrmålning och altanbygge...


Som jag berättat tidigare så var både husgrund, fönster, vindskivor och skorsten mm blått när vi flyttade till huset: Husgrunden och skorstenen är sedan i våras svarta och idag målade jag de sista fönstrena och dörrarna vita på huset och maskinhallen...


Nu är det ny ytterbelysning och skrapning av fönstrena kvar på framsidan huset och så ska det så klart byggas en ny trappa in till huset...


Altanen på framsidan är till stora delar klar efter dagens arbete, sambon ska "bara" bygga en kvadrat runt dammen också, den delen kommer bli en nivå lägre, tanken är att man ska gå ett trappsteg ner till den delen...

Den här helgen är det altanbygge och målning som gäller för mig och sambon, målningen står jag för och sambon är Byggare Bob. Imorgon kommer vi fortsätta med målning av fönsterblecken och rivning av den gamla altanen. Vi kommer behålla stommen, men lägga ny trall, sätta upp ett nytt räcke och bygga en trappa ner till den nybyggda altanen på framsidan. 

Känner att jag är på tok för trött för att skriva något mer vettig och läsbart ikväll efter dagens fysiska arbete så jag önskar Er en trevlig lördagkväll och på återseende imorgon!

Kramar Bella ♥

4 kommentarer:

MIN LYCKA ♥ sa...

Himmel vilken fin rosbukett! Då hade jag blivit glad;)
Altanen och dörren blev superbra! Skönt när hösten kommer och man har varot flitig under sommaren.
Höstens trender i tapetväg är minst sagt färgglad! Då håller jag mig inom trenderna...köpte en stooor tavla till vardagsrummet på Gallerix idag, impulsköp, vi har letat länge och nu köpte jag en med alla världens färger på, modern då tydligen;)

Ha det gott!

jagochmitthem sa...

Vilken skillnad det blev med vit dörr! Jättefint!

Kram Annette

alegni sa...

vad ni jobbar och sliter, vännen!
fint resultat blir det, och altanen kommer att bli underbar bara den blir klar!
skön söndag! kram
ingela

Kia sa...

Det tar sig!! Vi har kommit halvvägs på våran altan men jag hoppas, hoppas den är klar tills nästa helg.

Ha en skön söndag.
Kram Kia