tisdag 13 september 2011

R.I.P kära flaggstång...


Resterna av orkanen Katia blev för mycket för vår gamla flaggstång, delar av toppen ligger nu på gräsmattan efter dagens kraftiga vindar...

Jisses, vilket oväder det varit här på Västkusten senaste dygnet, regnet fullkomligt vräkte ner hela natten och de kraftiga vindarna har varit något utöver det vanliga och som sagt för starka för vår gamla flaggstång. Ett av projekten som vi hade planerat att ta tag i till helgen förutom altanbygge var just flaggstången, fälla den, skrapa och måla den vit och fin inför vintern, nu blir det inget med det.

Efter jobbet idag så åkte jag upp till varmvattenbassängen och badade som vanligt på tisdagar, så skönt att kliva i det varma vattnet när regnet piskade på de stora fönstrena som går från golv till tak bredvid bassängen och vindens vinande ljud blev där inne i värmen riktigt mysigt och även om min kropp just idag nog hellre hade legat hemma i sängen än utfört fysisk aktivitet så känns det alltid bra efter avslutat pass. Jag har fått lära mig att vissa dagar så får jag göra så gott jag kan, pausa och bara ta mig igenom de övningar som ska göras efter egen förmåga och dagsform.

Nu ska jag koka mig en kopp te, sätta mig framför brasan och fortsätta läsa i boken jag började med igår kväll!

Kramar Bella ♥

11 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag började läsa "Glada hälsningar från Missångersträsk" av Martina Haag idag, jisses vad jag skrattat!! Rekommenderas verkligen.
Sen ska jag börja läsa "Tigerkvinnan" av Katerina Janouch, gillar hennes böcker om barnmorskan Cecilia.

Vilken "tur" att ni slapp jobbet med flaggstången, tänk om den blåst ner EFTER ni gjort i ordning den:)

Ha en fin kväll/kram♥

Zandra sa...

Nä men, hihi vilken morgonsyn, att se toppen ligga på gräset..
Ja usch för dem starka vindarna, dem kan verkligen skapa kaos.
Hoppas den avtar.
Här "upp" har det blåst enhel del men säkert inget mot vindarna ni fått uppleva.

Skönt med värmande bad på eftermiddagen, hoppas det känns bra i kroppen efteråt.
Ha en fin kväll.
KRAMAR

Kia sa...

Ojdå. Ja då slapp ni det projektet i alla fall. : )
Här blåser det i allt för mycket men det skulle tydligen bli mer imorgon. Vi får väl se.

Kram Kia

Susanne sa...

Ja man vill knappt gå ut för denna blåst, vi har som tur är inget regn utan bara denna blåst :(
Har inte sett något större som blåst sönder förrutom grenar från träden och min trumpetblomma blåser hela tiden ner på golvet så där får den ligga tills det lugnat sig.
Tatueringen är en liten hemlis men jag kan säga att det ska bli en text med en blomranka av något slag, bild kanske kommer på bloggen ;)

Kramen

Nazima sa...

Ja, det har verkligen varit ett ruskväder utan dess like.
Mannen fick ta in parasollen igårkväll eftersom vi vart rädda att den skulle blåsa bort...
Tack för din hälsning hos mig. Lagerhaus har så himla mycket fint under ett och samma tak så det känns som man kommer göra en liten beställning där väldigt snart :-)
Jag önskar dig en fortsatt fin vecka trots ruskvädret!
Kramar Nazima

camilla sa...

Oj, håll i hatten! Har det varit sådan blåst!
Mamma tipsade mig just om den boken som du läser!

Tack Bella! Nu känns det mer och mer verkligt! :)
Hoppas du får en fortsatt bra vecka med mindre blåst!

Många kramar

Annas inspiration sa...

Det var värst att flaggstången fick sätta livet till ;)
Här är busväder men ni har nog det ännu värre.

Skönt det låter med bad :)
Kramar Anna

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men oj vad det måste blåst hos er!!!
I Uppsala blåste det mkt tyckte jag.... Men jag får nog ta tillbaka det ! ;)

Jeanette

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Måste kommentera igen...*fniss*

Såg dina julinlägg o blev så glad!! :)
Ja riktigt varm i hjärtat faktiskt!

Jeanette

mammaxtre sa...

En kopp te, en brasa och en god bok. Vilken härlig kväll tänker jag.

Sköt om dig

mina finaste. sa...

Jises vad det har blåst på västkusten! När jag vaknade i morse blev jag tvungen att gå en inspektionsrunda för att se att allt var kvar på tomten :D

Hoppas att du får en fin dag!
Kram, kram

PS vad fint ni gör med huset.