tisdag 27 september 2011

Det är aldrig för sent...



Ni bara måste läsa den här artikeln i dagens Aftonbladet om Eva som är 96 år! Hon har beslutat sig för att flytta efter sin son till Thailand. Tycker det är så underbart med människor som lever och tar tillvara på sina liv, och inte slutar leva bara för att de är gamla på pappret. Jag förstår att hon känner sig ensam här hemma i Sverige, är man 96 år så är det förståeligt att ens make och vänner inte längre finns i livet, men att själv vara kärnfrisk och våga ta steget att lämna det land man bott i hela sitt liv det är häftigt och att göra det med inställningen och insikten att – "Vi får se om jag klarar resan. Jag kanske somnar in, men då får det vara så", de är beundransvärt och imponerande tycker jag. Och vilken 96-åring flyttstädar sin lägenhet själv? Eva gör det och avslutar intervjun med att till reportern säga - Jag önskar dig allt gott i livet, flicka lilla. Hoppas du får ett lika långt liv som jag.


Lycka till säger jag till Eva och önskar henne och Er läsare allt gott med det här fotot från Similian Island i Eva:s nya hemlandThailand som väcker sköna minnen från det underbara landet jag ständigt längtar tillbaka till!

Kramar Bella  ♥

11 kommentarer:

Nazima sa...

Väldigt tänkvärt, jag tror det är viktigt att vi stannar upp och frågar oss själva vad VI VILL och att inget omöjligt. Gillar det klyschiga uttrycket "fånga dagen", för det är något vi alal borde bli bättre på att leva i nuet och njuta varje stund....
Jag hoppas att du får en fin vecka!
Kram

Kia sa...

Jag läste också om henne. Stört skön tycker jag! Sån härli inställning. Hon har ju inget som håller henne kvar, så varför inte?
Kram Kia

Vita rosor och förgätmigej sa...

Helt underbar tant! Hon kan nog lära oss ett och annat om hur man ska tänka för att leva fullt ut... Jag försöker leva efter vad jag vill och inte som alla andra tycker att man ska leva. Annars hade jag nog aldrig skaffat fyra barn mellan 2005 och 2011 och sedan valt att stanna hemma med de små liven. Bara för att jag vill det! ;0)Inte helt politiskt korrekt men det skiter jag i! Vi är inte stöpta i samma form och borde få leva som vi själva vill och mår bra av...

Tack för din gulliga kommentar hos mig. Blir så glad! :0)

Kram/ Anna

LOTTAS HOME sa...

Vilken skön dam!
Visst borde man stanna upp o tänka efter. Livet borde ha en paus knapp, fniss. Det är så lätt ätt åren bara går...
Kram fina, förstår ätt du längtar tillbaks

Marika sa...

Skön tant!!
Similan är underbart, vi var där natten till tsunamin kom 2004, som tur va hann vi tillbaka till hotellet innan annandagen..
KRAM

Ann-Louise sa...

Åh vad glad man blir av att läsa om Eva! Man hoppas kunna följa sina drömmar och göra det man mår bra av. Tyvärr måste man leva och tjäna pengar.. Men om jag vore 96 skulle jag också ta alla chanser;-) bilen på dig från Thailand är så härlig!! Skulle också vilja uppleva det landet nån gång. Ja en bra fortsättning på veckan fina Bella! Stor Kram!!

Postadress Torslanda sa...

Läste den. Det är så helt rätt.

Linda - Harmony Home sa...

Wow, vilken tuff tant! Det tyckte jag var starkt gjort av henne.

Kram Linda

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Henne skrev jag om på Twitter igår. Minsann inspirerande! Livet är ju till för att levas, jag förstår inte vad så många människor är så rädda för. :)

Lägg in en påminnelse redan idag om Bokmässan, kanske nånstans i slutet av nästa sommar så du hinner planera in den :)

Kram och ta hand om dig!

mammaxtre sa...

Denna rara kvinna gör så rätt. Vilken förebild hon är och så roligt att hon fortfarande är pigg. Man blir ju så glad.

camilla sa...

Hon verkar så häftig! Hoppas man är hälften så cool som henne när man är så gammal! ;) Modigt!

Tack för dina fina ord Bella, gillar din blogg minst lika mycket och önskar många gånger jag kunde skriva likabra och tänkvärt som du gör många gånger! Keep up the good work!

Många kramar