onsdag 7 september 2011

Pernillas Jul...


För ett par veckor sedan började barnen här i kvarteret att sälja jultidningar och när jag bläddrade i årets jultidningskatalog så hittade jag Pernillas nya bok och slog till på den. Visste ni förresten att det sålts jultidningar sedan 1906 här i Sverige?!

Hur har ni denna första septemberonsdag? Här på Västkusten har det tokregnat ända sedan igår kväll och det tycks som att det aldrig vill sluta. Nu tror ni väl att jag tappat det helt när jag skriver om julen i två inläggg efter varandra redan i början på september, jag gillar julen, men något fanatiskt julfan som börjar pynta redan i november är jag inte. Däremot ser jag fram emot att få bläddra i Pernillas Jul, boken jag beställt från de jultidningssäljande grannbarnen. Så här står det på baksidan av boken:

En hyllning till julen!
 
"Måttfullhet har ju liksom aldrig varit min grej. Den som sa lagom är bäst har aldrig varit hemma hos familjen Wahlgren på julafton. Jag ser den här boken som en hyllning till julen! Och så vill jag slå ett slag för att det faktiskt är tillåtet att fira jul på sitt eget sätt. Det finns inga måsten. Morfars senap gör man för att man gillar den, och har man tröttnat på julköttbullar med kryddpeppar kan man hitta på nya med feta och soltorkad tomat i."
 
Född som hon är på julafton är Pernilla Wahlgren en riktig julälskare. Det ska vara mycket av allt: pynt och glitter, familj och glada vänner - och stans största gran. Självklart ska borden digna av den läckraste julmaten, de ljuvligaste kakorna och det smarrigaste julgodiset.

Här bjuder Pernilla in oss till en riktig familjejul i sitt härliga hus och delar generöst med sig av både gamla klassiska familjerecept, egna favoriter, hemlagade julklappstips, enkelt pyssel och glimtar från barndomens jular. Dessutom bästa glöggtilltuggen, en riktigt lyxig nyårsmiddag, lata brunchrecept att njuta av på årets första dag och foton ur Pernillas privata fotoalbum med bilder från barndomens jular.

Pernillas jul är en gedigen och inspirerande kokbok med över 70 juliga recept och mängder av stämningsfyllda bilder.
 
Är helt övertygad om att jag kommer hitta ett och att gott att prova till årets julfirande i boken!
 
Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Kia sa...

Jag har faktiskt redan köpt 3 julklappar! : )
M brukar sälja jultidningar och skulle även göra det i år men än har hon inte varit ute. Första året hon sålde så fick hon ihop en fyrhjuling, själva wiispelet och ett spel till den i premier plus pengar. Helt otroligt!

Kram Kia

camilla sa...

Ja vips så är julen här så det är lika bra att vara ute i god tid! :) Har själv inte bläddrat i några jultidningar än.

Det blev en mysig kväll med mammsen på IKEA :) Hoppas du har en mysig ondagskväll!

Kramar

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jul är ju alltid trevligt! Även i september!
Kram Lisa

A House With A View sa...

Den där boken skulle jag också vilja ha, tänkte göra det men köpte istället flera andra ting i julklapp åt andra istället då barnen kom och sålde... Så synd att Pernilla ska sälja sitt fantastiskt vackra hus... Nu ser jag fram emot att få veta om boken är så bra som vi tror att den är :))

Stooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaam aka

Desireé | homeanddesire.se sa...

Åh. Vilka härliga julinlägg! BLOSSA glöggen är jag sjukt sugen på i år. Förra året var jag gravid, så då blev det ingen glögg. Men i år så ;)

Ha en skön vecka!

alegni sa...

tack för tipset! jag brukar ha svårt att hitta något intressant till mig själv bland jultidningarna, men nu kanske jag lyckas.
kram och ha en fin torsdag!
ingela

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Kul att du kikade in hos mig..för nu hittade ju jag till dig..;)
Åhh vilken underbara bok det verkar vara..:) Vill ha!

Önskar dig en fin torsdag
Kraam Susanne

Ann-Louise sa...

Säkert en underbar bok! Här har vi inte sett nån jultidning ännu, ofta tackar jag nej också med ett dåligt samvete...

Tack för påminnelsen om Blossa-glöggen. Verkar passa mig i år både till smak och flaska!!

Hoppas du mår OK!
Kramar