torsdag 8 september 2011

Äppleträd med minifrukter...


Jag skrev i förra veckan om min önskan om en trädgård fylld med fruktträd...


 Några ätbara äpplen har vi inte här hemma, men ett äppleträd fyllt med miniäpplen växer bakom maskinhallen. Vi har smakat på de pyttesmå frukterna och de är jättesura och är tyvärr inte speciellt aptitliga...


 Är det någon som vet vad det kan vara för äppleträd vi har?

Go Kväll!

Mer än halva arbetsveckan är redan avklarad och imorgon är den efterlängtade fredagen här igen. För vår del väntar en lugn hemmakväll imorgon och helgen kommer innehålla både pyssel med huset och ett trevligt besök av två goda vänner på lördagen, vilket jag ser jättemycket fram emot då det var länge sedan vi träffades.

Ögonen går i kors denna torsdagskväll och det sticker i halsen så jag är lite orolig för att första höstförkylningen är på ingång. Försöker mota bort den så gott det går med varmt te och c-vitaminer och hoppas på att en god natts sömn ska göra sitt, men först måste jag se klart på kvällens Lyxfällan. Blir helt förundrad över hur man kan ställa till det med sin ekonomi när man är miljonär. Hur lyckas man dra på sig stora skulder när man har jobb och efter en trissvinst varje månad får in 10 000 kr extra på kontot??

Hoppas ni haft en fin torsdag!!

Kramar Bella ♥ 

3 kommentarer:

Nilla Q sa...

Vi har faktiskt ett äppelträd och det är jag så lycklig över! Äppelpajen smakar på nåt sätt godare när den är gjord på egna äpplen:)

Vilket bra tips med Pernillas julbok, den ska jag kolla in!

Ha en trevlig helg med dina vänner på besök!

Kram Pernilla

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Verkligen ett härligt tips med Pernillas julbok :)

Den ska jag nog se om jag kan leta upp i bokaffären.

Hoppas att du får en härlig helg!

Kram Carolina

cecce sa...

Vilket fint äppelträd!! Tyvärr har jag ingen aning om vad det är för sort...
Hoppas du får en fin helg nu och att ingen förkylning biter sig fast! Härligt med middag med vänner:-) Själv ska jag ha en liten tjejbjudning. Ska bli jättemysigt!

Take care!
Kramar