söndag 18 september 2011

Tidig söndagmorgon...


Upptäckte när jag åt frukost idag att det gått flisor ur ett par av våra frukostskålar så det är med andra ord hög tid att se sig om efter lite nytt porslin. Fick och köpte nya vita fina tallrikar, assietter och uppläggningsfat i julas som jag är jätte nöjd med så önskvärt är att de nya skålarna ska passa till det som redan finns i våra skåp...


Kanske att de vita skålarna med svart mönster från IKEA skulle kunna vara ett alternativ?!

Söndagsmorgonen är ännu ganska tidig och det hör inte till vanligheterna att jag innan klockan åtta en ledig helgdag utan något planerat både har duschat och ätit frukost. Trots att jag är jättetrött så kunde jag helt enkelt inte sova i morse så när jag legat vaken en timme gick jag upp strax efter sju och tände en värmande brasa. Det var så riktigt råkallt i huset och nog märks det att sommaren lämnat oss för gott nu. Funderar på vad jag ska göra av dagen och har tankar på om att se om det är någon av mina vänner som har lust att göra mig sällskap på tipspromenaden, just nu regnar det inte ute så bäst att passa på att sticka ut nosen och få lite frisk luft.

Önskar er en fin söndag!

Kramar Bella ♥

14 kommentarer:

alegni sa...

hoppas din sambo känner sig bättre i dag, och framför allt att han inte smittar ner dig!
fina ikeaskålar... om jag inte redan hade tusen olika skålar, skulle jag kunna tänka mig dessa också :)
ha en fin dag! kram
ingela

Nazima sa...

Vilket fint porslin, helt i min smak :-)
Jag är grymt sugen på att byta ut hela vårt vardagsporslin som jag köpte när jag flyttade hemifrån för nästan 11 år sedan, men jag tror maken tycker det är lite slöseri att bara byta ut så
där ....;-)
IKEAS 365-serie har ochså mycket fint, särskilt dom fyrkantiga mattallrikarna och assieterna.
Önskar dig en skön söndag!
KRAM

Therese sa...

De är jättefina, jag är med sugen men på en stor skål då vi inte har så många. Hoppas du får en fin söndag!

Kia sa...

Vilken bra start på dagen, inte att inte kunna sova men att komma igång tidigt och tända brasan och så. Jag gick för en gång skull efter halv 9. Annars brukar jag gå upp runt 7- 7.30.

Nytt porslin skulle vi också behöva. Hur är det med sjuklingen?

KRam Kia

HOUSE of ADELA sa...

Verkligen snyggt porslin! Här skulle oxå behövas lite vanligt vardagsporslin, Greengate och lite annat är jag lite försiktig med att använda, det får vara lite till "fint" ibland;D Har läst i kapp dina härliga inlägg nu, när jag ligger efter i bloggvärlden!;)

Kramar!
Adela

Vita rosor och förgätmigej sa...

Det porslinet skulle man kanske ta sig en närmare titt på... Vi behöver också lite nya skålar och har redan filippa K:s svartvita muggar. Hmmm, de skulle passa utmärkt ihop! Hoppas att sambon mår bättre snart och att du fick en mysig helg trots allt.

Kram/ Anna

Camilla - Vita rummet sa...

Väldigt snyggt!!
Vad trist med sjukdom, hoppas du klarar dig och att helgen varit bra trots allt!

Jag kan varmt rekommendera lasangen, SÅ god!
Om du ska göra den så ha i lite rödvin när den står och puttrar i grytan. Mmm!

Blev lite avis på sambon som fick dricka rödvin till ;)

Kramar till dig

Susanne sa...

Åhhh här sov vi ända till tio idag..även lilla hunden ;)
Skålarna från IKEA är jättefina, här har vi ju Iittala outlet så nära och det finns så mycket fint porslin där, tycker dock att det är ganska dyrt om man ska ha några stycken.

Hoppas du haft en skön helg
Kramen

Fröken Fräken sa...

Vilken härlig omväxling det skulle vara att få köpa nya skålar för att man behöver! Oftast brukar det ju vara så att jag köper fastän jag har skåpen fulla ;-D
Uppe sju en söndag - undras om det någonsin har hänt för morgontrötta jag..?

MIN LYCKA ♥ sa...

Jättefint porslin!! Helt i min smak;))

Helenas loggbok sa...

Hoppas sambon är bättre och att du klarar dig från dessa baskilusker! Ja här skriver doktorn ut recept, fast man säger att man redan har det hemma. Mysko! Man kan tro de har provision!
Vad kul med lite nytt porslin! Man behöver förnya sig lite ibland, det förgyller ju vardagen!
Min helg kom oxå av sig och det känns som jag slösat bort en hel helg på ingenting. Det gäller att ta nya tag i morgon! Jens har ju varit bortrest så det är väl därför det varit så tråkigt! Nästa helg kommer min pappa. Ska bli mysigt!
Kramar
Helena

millandante sa...

Hoppas du haft en fin söndag! Du är väl påväg att krypa till kojs nu, då du var uppe med tuppen;)
Det porslinet är jättefint!! Har inte sett det tidigare.

Tänk att hela er flaggstång rök... ja jisses vad det blåste.

Här bor också en sjuk make:(
Vi får hålla tummarna att de inte smittar... det räcker som det är för våra kroppar, inte sant?!:0

Ha en fin vecka Bella!
Kram

Postadress Torslanda sa...

Hoppas att din smbo mår bättre. Så mycket fint porslin det finns - jag skulle kunna köpa mer varje vecka , om det inte vore fullt redan i skåpen. Ha en skön start på veckan

A House With A View sa...

Vilket jättefint porslin!!!! Superfina inspirationsbilder!! Jag är i stooort behov av nytt porslin, allt känns jättetrist i mina skåp...

Härligt med en tidig morgon, det är faktiskt rätt mysigt tycker jag, med en kopp the i sin ensamhet :))

Stooooooooooooor kraaaaaaaaam aka