söndag 6 februari 2011

Vitt till våren...


En av vårens stora modefärger är vitt och den här tunikan/klänningen ifrån Vila köpte jag redan ett par veckor efter jul och den kommer användas flitigt under våren och till sommaren... (Bild lånad från Mandel)

Ännu en ledig dag är snart till ända och ytterligare en helg har passerat i en rasande fart, har inte varit utanför dörren den här helgen och det var som jag skrev igår inte riktigt vad jag planerat, men nu är det som det är och söndagen har ägnats åt lite filmtittande i biorummet här hemma, såg Bröderna Karlsson för första gången och jag gillade den skarpt, kul film som framkallade många skratt och hade hög mysfaktor på en och samma gång och så har jag tvättat några maskiner. Inte den mest produktiva eller givande dagen i mitt liv, men förhoppningsvis har jag samlat kraft till den kommande arbetsveckan.

Senaste dagarnas plusgrader har gjort att snöhögarna ute minskat markant och nu kikar t o m den gröna mattan fram på sina ställen. Jag längtar efter att få hänga bort tjocka vinterjackan och ställa vinterstövlarna längst in i garderoben och istället klä mig i betydligt tunnare och ljusare tyger. Kommer bli mycket vitt för min del i sommar, känns alltid fräscht när man blir lite solbränd. Som jag längtar efter att få sitta ute i solen och bara njuta av att känna dess varma strålar i ansiktet, gissar att jag inte är ensam om det?!!

Nu blir det kvällens Wallanderfilm som avslutning på helgen!!

Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

alegni sa...

sötaste bella, söndagen är ju egentligen vilodag, så då ska man inte ens behöva göra någonting alls :)
vad orättvist att ert snötäcke sjunkit ihop så pass mycket. här har vi massor kvar och mer har vi fått i veckan som gått. nu är det dessutom -12 grader, så våren ids man inte ens börja drömma om än.
ha en fin ny vecka! kram
ingela

alegni sa...

jag har precis läst ditt inlägg om brevet från försäkringskassan och jag är rent ut förfärad. jag fattar inte hur det kan vara möjligt att de fattar ett sådant beslut utifrån det som bedömningsteamet konstaterat om din hälsa. helt sanslöst är det! finns det möjlighet att överklaga beslutet?
stor styrkekram!

Mia sa...

Finaste Bella!!
Hoppas att veckan startat bra och att du fått tillbaka lite energi...

Den tunikan är ljuvlig !!
Vitt till våren - i lajk!!!

Kramar ♥

Mia ☆ sa...

Vitt är en otroligt härlig och vårig/somrig färg! Älskar vitt =)

Jag drömmer också om vår och solsken, det är inte helt lätt att dra barnvagnen när man är ovan i detta snömoj =)

Ha en fin start på veckan, kram på dig!

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Riktigt snygg tunika, den hade jag också kunnat tänka mig till våren.
Undrar just om den är på väg eller om mer snö och kyla kommer först, vilket ju är ganska troligt....
Nu ösregnar det så snön & isen minskar iallafall snabbt.
Hoppas att du får en fin vecka och att energin räcker till fredag!
Stor varm kram Lotta

Nilla Q sa...

Hej Bella!

Läste ditt förra inlägg och eftersom jag känner igen mig förstår jag verkligen hur jobbigt du tycker det är. Jag tycker i alla fall du är väldigt duktig på att ändå tänka positivt. Och jag brukar försöka trösta mig med att man måste ha gått igenom nåt sånt där för att kunna uppskatta att kunna göra de där vardagliga sakerna som alla andra tar för givet... Men visst blir man besviken över de mindre bra dagarna:-(

Hoppas det blir en bättre start på veckan för dig!

kram Pernilla

Lena S sa...

Vilken snygg tunika :-)
Jag längtar också efter våren nu...

Ha en bra måndagkväll!
Kramis

A House With A View sa...

Åh vilken fin tunika, den kommer bli perfekt till våren och sommaren!! Fint till festen med snygga sandaler och lika fin barfota på stranden!! Jättefin!

Önskar dig en fin måndagkväll!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka