söndag 6 februari 2011

Var är min energi? Snälla kom tillbaka NU!!!


Så totalt kraftlös och tom på energi som jag varit denna vecka var länge sedan jag var så gårdagen tillbringades i soffan vilket inte alls var planerat, hade sett fram emot andra betydligt roligare saker som var planerade. Lördagen slutade istället med att jag gjorde absolut ingenting och det gjorde mig till en början stressad, irriterad och ledsen innan jag insåg att jag inte hade något val och istället fick försöka gilla läget och göra det bästa av det. Jag blev stressad över att inte få gjort något, irriterad över det faktum att jag inte själv styr mitt liv med hjärnans vilja utan att det är kroppens fysiska resurser som inte räcker till och begränsar och bromsar mig och ledsen för att jag missar tillfällen att träffa goda vänner och inte får vara med på det som är trevligt, roligt och som ger positiv energi. Ibland känner jag sorg över att livet blivit som det blivit, jag tror på att livet blir vad man gör det till och att vi alltid har ett eget val vi kan göra och också i väldigt stor utsträckning själva kan påverka utgången av våra liv, men när jag p g a av mina fysiska problem inte ens med planering och mycket god vilja kan göra lite av det jag vill då blir det ibland svårt att acceptera och hantera att livet ser ut som det gör, det är då man ibland bara vill skrika ut sin frustration eller sätta sig i fosterställning och gråta tills tårarna tar slut. Jag är trött på att hela tiden behöva prioritera och välja och jag är trött på att alltid behöva vara stark och resa mig upp och fortsätta kämpa trots motgångar. Nu vet jag att det är många fler än jag som får kämpa varje dag och som har sämre förutsättningar till ett värdigt och givande liv än vad jag har, men även den vetskapen räcker inte alltid för att man ska orka var positiv och stark, ibland måste även jag få tillåta mig att känna att livet suger och inte är så vidare kul... Idag är en ny dag så jag vänder som kungen sa i höstas blad och lämnar gårdagen bakom mig och hoppas på att denna söndag blir mera givande och att kroppen mår bättre!

Vill tacka allra ödmjukast för era otroligt vänliga och omtänksamma kommentarer senaste dagarna, att ni tar er tid att skriva gör mig glad ända in i själen och värmer i hjärtat, TACK för att ni finns!!

Kramar Bella ♥

PS! Ni är många som har efterfrågat bilder från Sydafrika, i inlägget nedan hittar ni godbitarna från sambons resa DS!

10 kommentarer:

mariaikos sa...

Jag förstår precis hur du känner det( har också fibromyalgi). Du beskriver så bra känslan att inte kunna göra det man vill. Frustration, besvikelse, stress över att inte "vara med". Försök tillåta dig att bara vara dom här dagarna utan dåligt samvete,(jag vet att det är svårt!).Ta hand om dig för det är DU själv som vet bäst vad som är bäst för DIG!
Hälsningar Maria

LOTTAS HOME sa...

Lilla gumman stackars dig!
Jag har tyvärr själv inte så mycket energi att dela med mig av just nu.
Men jag skickar dig en stor värmande tanke och en styrke kram.
Ta hand om dig!
Kram Lotta

mariaemb. sa...

Huvva. Skickar en stor styrkekram till dig vännen!

Annars så kan jag väl säga att, trots att jag nyss varit och rest, känner en intensiv längtan att åka till Sydafrika....

KRAM

Fröken Fräken sa...

Den här helgen har jag också varit bara trött och utan energi. Även om det för mig är av mer tillfälligt slag är det frustrerande, så jag förstår dig. Jag förösker acceptera att jag måste ta det lugnt, men det finns ju så mycket man skulle vilja!

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Hoppas att du känner dig bättre snart vännen!

Stor kram och ha en mysig söndagskväll!

A House With A View sa...

Åh Bella vad slitsamt du beskriver din hälsa, inget roligt! Men du har en fin insikt tycker jag, du försöker låta dina positiva tankar få råda över din fysiska hälsa och det är ju jättebra! Hoppas den kommande veckan blir bättre för dig! Och tack för dina jättejättefina kommentarer hos mig, de värmer :)


Måååånga kramizar från aka

vitagavlar.blogspot.com sa...

Ang mitt tips... Jag googlade lite på det och det verkar som om Dr Axelsson inte är kvar. Det finns en klinik som heter Allékliniken/VC Sleipner. Ring dit och hör, de kanske vet var han är. Risken är väl att han är pensionär... Det var flera år sedan jag hade praktik där men jag men det kändes som igår. Men ring och hör, det kan ju finnas någon annan med samma specialitet, såg på en tråd på familjeliv någon som nämnde just Dr Axelsson, tror han är rätt känd i sammanhanget!
Stort lycka till!
Kram Lisa

Ann-Louise sa...

Hoppas hoppas att din söndag blev bättre psykiskt iallafall, det fysiska kan du ju inte rå på...det är så trist att människor sätter käppar i hjulet för dig. Vill tro att den nya läkaren kan hjälpa dig vidare i byråkratin.

Önskar dig en bättre vecka!
Kramar och styrka min vän!

Cicci sa...

Jag blir så ledsen för din skull att Försäkringskassan inte förstår ditt problem. Om de testade att vara i din situation, så tror jag att de hade reagerat annorlunda.

Jag hoppas verkligen att den andra läkaren kan hjälpa dig lite med goda nyheter.

Hälsa din sambo att han har tagit helt magnifika bilder och jag blev jättesugen på att besöka Sydafrika!

Många kramar

Anonym sa...

Jag har inte din sjukdom, men har gått igenom svår cancerbehandling och depression m.m.
Håller på att kämpa mig tillbaka sakta men säkert till livet och dina tankar överensstämmer så bra med mina.
Har fört en hård kamp mot sjukvård och f-kassa och nu anses jag orka jobba heltid. Å det vill jag...men inte min kropp.

Varm styrkekram!