söndag 26 september 2010

Söndagsarbete...


















Ännu en helg närmar sig sitt slut och efter gårdagens ofrivilliga vilodag då vi båda var hängiga har vi idag fått gjort desto mer. Sambon som låg och sov hela dagen igår har idag grävt ner thujorna som vi fick plocka upp i samband med påkopplingen av det kommunala vattnet och avloppet, alla växter runt dammen har också grävts upp då det där liksom i några andra rabatter i trädgården nu delvis ska bli sten. Vår tanke är att det ska bli mer lättskött och fortsättningsvis får de färgglada blommorna planteras i krukor och bytas efter årstid. Det går inte ha en trädgård som kräver arbete varje dag under sommarhalvåret när man vill tillbringa större delen av sin lediga tid till havs, det är bara att inse.´..

Jag har ägnat dagen åt att köra skräp till återvinningen, två fulla bilar blev det och därefter har jag rensat i vårt "skräp"-rum där vi haft några ouppackade flyttlådor ståendes och en hel del annan skit, bor man i ett hus med fler rum än man använder så är det lätt att det blir ett rum där man slänger in allt man inte orkar eller hinner ta tag i just nu och sen stänger dörren till rummet. Nu är allt borta och förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan sambon får tid till att lägga in nytt golv i rummet, den solkiga plastmattan som ligger där idag ska bytas ut mot ett mörkt trägolv och de ljusblåa väggarna ska inte helt oväntat målas vita. Har en förhoppning om att hinna måla spröjsen i våra fönster i vardagsrummet vita innan vintern, inte så fint med det bruna som ni ser på fotot ovan...

Nu blir det snart kvällens avsnitt av Ensam mamma söker som avslutning på söndagskvällen, imorgon ska jag träffa sjukgymnasten i Bedömningsteamet så det blir en tidig kväll för min del för att jag ska ha en chans att orka med den ansträngning som det kommer innebära under morgondagen.

Hoppas ni haft en riktigt bra helg får en skön söndagkvälll alla fina bloggvänner där ute!!

Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

Miruschka sa...

Hoppas det går bra för dig i morgon!
Sov gott/kram

Marie sa...

Tack!!
Skönt att bli av med lite skräp, det känns alltid bra med lite "rensning". Det är så mycket man vill hinna med före vintern...här hemma måste ett fönster bytas innan det blir för kallt..och så hade vi tänkt renovera duschen, när det nu blir??
Kram o God Natt!

Susanne sa...

Ja det är mysigt att hitta på något ibland, blir tokig av att gå här i lägenheten ;o)
Hoppas det går bra i morgon...
Själv hade jag önskat att helgen varit ett par dagar till, har ungen lust att jobba i morgon :o(

Kram och sov gott

Mia sa...

Skönt att få en riktig grejardag!!!

Har inte varit så närvarande på bloggar med mina kommentarer..mycket att göra nedre hela tiden..

Ha en go dag Goa bloggvän!

Kram

alegni sa...

hoppas allt går bra idag!
jag har själv varit däckad av en förkylning i helgen, och än känner jag mig inte alls hundra... inte ens femtio om sanningen ska fram.
kram
ingela