måndag 13 september 2010

Längtar efter...


Jag längtar tillbaka den här stranden utanför ön Koh Kho Khao i Thailand där vi var tidigare i år denna måndagsmorgon. Luften gick ur mig totalt i lördagskväll så söndagen tillbringades i soffan och sängen utan någon som helst aktivitet. Skulle ha grejat ute i trädgården och försökt att få ordning efter senaste tidens grävning, men det fanns inte ork till något annat än att bara vara. Kroppens muskler och leder smärtar och jag vill sova, sova tillräckligt många timmar för att vakna utvilad och pigg. Vill slippa smärtan i min kropp. Vill slippa ligga vaken på kvällen pga att det gör så ont i kroppen. En vecka i sol och värme är nog vad jag skulle behöva, en vecka i en solstol med bokläsning och korta simturer som enda sysselsättning står högt på min önskelista just nu...

Nu heter verkligheten måndag och innebär arbetsdag för min del, ska snart bege mig in till jobbet för veckans första arbetsdag så ingen idé att sitta här och gnälla. Det är med andra ord "bara" att bita ihop och vara stark...

Kramar Bella ♥

10 kommentarer:

Jenny sa...

Godmorgon Bella!
Jag önskar att jag hade ett trollspö att vifta med, då hade jag sett till att du hamnade på den där vackra stranden:)

Sköt om dig!

Kraam Jenny

mariaemb. sa...

Fina du, hoppas att dagen går bra och att du inte mår för dåligt. Finna inget jag kan göra eller säga men vill i alla fall skicka en varm kram!

Kram Maria

Helenas loggbok sa...

Blir så ledsen när jag läser det du skriver. Vad trist att orken är slut och att du mår som du gör. Hoppas att du kan hitta kraft och ork att ta tag i den här veckan.
Massor av kramar
Helena

LOTTAS HOME sa...

Hej vännnen!
Visst längtar man redan efter semester, bad och en solig strand, vi får nöja oss med att drömma, det är ju gratis...
Hoppas att dagen inte blev för tung för dig och att din ork och lust snart kommer tillbaka.
Skickar dig en varm solig styrke Kram!
Lotta

Miruschka sa...

Jag kan inte sätta mig in i hur det är att leva med värk i kroppen. Men så mycket förstår jag att du verkar vara en stark och positiv tjej:)
Hoppas den här måndagen blir en riktigt bra dag!
Kramar

Villa Carl Larsson sa...

Där skulle jag med vilja vara nu :) Kan vi inte åka dit då? :)

Tack för fina ord och kul att du gillade huset. Det gjorde jag med :) hihi

Kramar Josefin

homebylina sa...

Du finns i mina tankar och böner...många varma kramar Lina

Susanne sa...

På den stranden skulle jag också gärna vara ;o)
Måste väl finnas något som kan lindra din smärta.....

Sköt om dig och många kramar

Anne-Lie sa...

Ja tänk att få bara ligga där och njuta, känna värmen från solen och den mjuka sköna sanden. Ser framemot nästa vecka!!!!!!!! Ha det gott!

MIN LYCKA ♥ sa...

Så himla underbart det ser ut!! Hade kunnat åka imorgon om det var så. Båfa mina bröder berättade i helgen att dom bokat resa till T i vinter. i 4 v resp 6 v...snacka att man blir avis!!!

Kram