tisdag 14 september 2010

101...


Lika många som dalmatinerna är i Disneys välkända filmer är dagarna tills julaftons morgon gryr...


Blossas årgångsglögg som i år doftar nygräddad lussebulle går nu att beställa här. Saffran, konjak och en gnutta pomerans sätter smaken på årets glögg och det låter onekligen juligt så det förslår. Ska bli spännande att få smaka på årets glögg och den snygga guldiga flaskan är ett extra plus tycker jag!!

Nu tycker nog många av er att det är lite väl tidigt att skriva årets första inlägg med jultema, det är ju trots allt drygt tre månader kvar till årets mysigaste högtid, men jag älskar julen och när höstrusket nu tycks ha kommit för att stanna så har en liten längtan infunnit sig efter jul hos mig. Jag ser fram emot decemberdagar med julpyssel och pyntande, glöggkvällar och julklappsinköp.

Nu lämnar vi julteamat för den här gången, och jag kan nog lova att det inte dyker upp fler julinlägg här på bloggen förrän om ett par månader. Har jobbat som vanligt idag, gör det jag ska och måste på jobbet, men orkar inte så mycket mer för tillfället, är trött och stupar i säng när jag kommer hem på eftermiddagarna.

Blev en snabb sväng in på Ica på hemvägen, skulle bara köpa ost, men fick även med mig Denise Rudbergs nya bok, den var prissänkt till 149 kr så jag slog till och ser nu fram emot att få börja läsa om Marianne Jidhoff i Ett litet snedsprång.

Nu blir det Halv Åtta hos mig och IDOL!!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Miruschka sa...

Den boken har jag också lust att läsa!
Just nu läser jag Helene Turstens senaste.....skitbra!!!
Jag ser också IDOL, med skämskudden inom räckhåll:)
Kram och ha en fortsatt bra kväll!

homebylina sa...

Julfreak som jag är så läääängtar jag oxå dit :o))Har lite smått börjat handla till barnens paketkalender, som sagt snart är vi där! Hoppas din dag varit bra! Kram Lina

Ann-Louise sa...

Halloj!

Tack snälla du för dina rara kommemtarer hos mig och för den fina Awarden med underbar motivering! Du gör mig alltid så glad och på bra humör!

Önskar jag kunde göra något för att underlätta för dig och ge dig ork och glädje. Jag kan ju tycka livet är jobbigt utan kroniska sjukdomar i dina mått så jag kan knappt föreställa mig din situation.

Stor kram! Och du har väl sett att Jessi bloggat nu! Kunde inte berätta för dig.....ville hon skulle få berätta själv!

MIN LYCKA ♥ sa...

Jul är kul;) Men väldigt långt bort... Nu när hösten är påtaglig och sommaren på allvar är långt borta så kan man faktiskt börja längta till 1:a advent. Även en som jag, som inte älskar pynt och allt ståhej runtomkring!

Blossa glöggen såg god ut. Den får man nog testa här frampå.

Kram

alegni sa...

hej bella, jag har inte hunnit besöka dig de senaste dagarna, men har läst i kapp nu. hoppas energinivån är lite högre nu än den var i helgen. ta det varligt med alla projekt nu i höst. lägg dig i sängen med någon trevlig julkatalog efter jobbet och varva ner riktigt ordentligt.
jag har inget emot julinlägg så här dags - jag är också en stor julvän :)
varm kram
ingela

Monkan sa...

Åh den glöggen låter god...måste testas när tiden är kommen.
Du landade bakom mina favvoprogram ser jag, ett måste att se varje kväll !
ha en fin dag
monika

Susanne sa...

Ska bli spännande att testa denna glögg :o)
Ja du men julen är här fortare än vi anar och jag börjar sakta acceptera att sommaren faktiskt är slut ;o)

Hoppas du mår bättre
Kramar i massor