fredag 13 maj 2011

Trevligt besök och inga pengar ännu ifrån Försäkringskassan...





Fick igår trevlig besök av min gudson O, här med chokladglass i ansiktet och alltid lika glad...


Lillasyster E sitter nu själv och växer så det knakar, är ju stora tjejen redan...


Syskonkärleken mellan dem är helt underbar att se, O är väldigt noga med att både tala om att han tycker om sin lillasyster och visa det med kramar och pussar. Hade även besök lille C, min vän L:s son, men då jag aldrig visar några bilder här på bloggen utan att fråga mina vänner innan (och det missade jag tyvärr igår) blir det tyvärr inget foto av hennes charmige lille kille den här gången. Riktigt trevligt besök var det och jag hoppas vi kan ses snart igen tjejer!
Det verkar som att två dagars inlägg är borta och så kommer förbli, förstår att det inte bara är jag som drabbats så det är väl bara att acceptera, ingen stor grej, men lite trist då bloggen bl a är en dagbok för egen del. Skrev igår om mitt samtal med Försäkringskassan, har fått en ny handläggare igen och trots att det nu är mer än en månad sedan jag fick besked om att min ansökan om förebyggande sjukpenning blivit godkänd har jag ännu inte fått några pengar utbetalda. Den nya handläggaren berättade för mig idag att när det gäller förebyggande sjukpenning så räknar inte Försäkringskassan på samma sätt som när det gäller en vanlig sjukskrivning. Läkaren har "sjukskrivit" mig 25 % av de 75 % som jag arbetar, vilket innebär 7,5 timmar i veckan som är fördelade med 3 timmar på tisdagar och 3,5 timmar på torsdagar.Tydligen så går det inte att göra så utan istället ska ansökan vara dag för dag, t ex ska jag ansöka om 50 % för tisdagar då 3 timmar motsvarar halva min arbetstid som normalt är 6 timmar. Torsdagarna blir heltokigt då den sista halvtimmen inte går att få med i 50 % utan då får jag ansöka om 75 % istället. Nu måste jag skicka in ett kompletterande intyg ifrån läkaren och sen fylla i ännu en blankett själv. Är så klart både glad och tacksam över att jag ska få min ersättning, men det går inte att komma ifrån att det känns irriterande att läkarna inte vet hur de ska fylla i alla papper och att Försäkringskassans system är så styrt in i minsta detalj. Kände igår att jag bara inte orkade ta tag i att börja ringa vårdcentralen och be om hjälp med ännu ett intyg, men tog nya tag idag och ringde och fick en telefontid med läkaren på onsdag så fortsättning följer...

Nu önskar jag Er alla en riktigt trevlig helg!!

Kramar Bella ♥

Inga kommentarer: