torsdag 12 maj 2011

Fortfarande inga pengar ifrån Försäkringskassan...


Den här supergoda tårtan som Mamma bakat i söndags när vi var hemma för att gratulera Pappa på hans födelsedag har egentligen inget att göra med dagens inlägg, men just nu är jag väldigt sugen på något sött och en bit av tårtan hade smakat fint, men jag får nöja mig med att titta på den och se om jag kan hitta något annat gott i skåpen här hemma istället...

Trots att jag för drygt en månad sedan fick ett beslut om att min ansökan om förebyggande sjukpenning fr o m den 15 november blivit godkänd har jag ännu inte fått några pengar utbetalda. Har fått en ny handläggare igen som jag pratade med idag och tydligen så räknar man inte på samma sätt när det handlar om förebyggande sjukpenning som vid vanlig sjukskrivning, jag har varit "sjukskriven" enligt de underlag som läkaren skrivit med 25 % av mina 75 % vilket blir 7,5 timmar i veckan som varit förlagda till tisdag, 3 timmar och torsdag 3,5 timmar. När det gäller förebyggande sjukskrivning skulle jag istället ha ansökt om att få ersättning för just de dagar jag varit på rehab och då med 50 % på t ex tisdagar eftersom jag varit borta halva min arbetstid den dagen och torsdagarna blir bara helt tokigt nu för trots att jag varit borta 3,5 timme kan jag inte få ersättning för den sista halvtimmen, då den överstiger 50 %, utan nu måste jag skicka in en kompletterande ansökan igen... Börjar bli aningen trött på det här nu även om jag så klart är glad över att jag ska få min ersättning, men det känns märkligt och irriterande att läkarna på Vårdcentralen inte vet hur man ska fylla i dessa ansökningar. Nu måste jag ta kontakt med läkaren igen och försöka få hjälp med ännu ett intyg, orkade i ärlighetens namn inte ringa Vårdcentralen för att förklara för en sköterska vad det är för intyg jag behöver för att hon sedan ska föra det vidare till läkaren idag när jag pratat med handläggaren, men imorgon tar vi nya tag!!


Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

Mia sa...

Hoppas det löser sig vännen!

Kram

Barfotsgatan sa...

Jag tar gärna också en bit! ;-)

cecce sa...

Åhh...förstår din frustration!! Hoppas verkligen de sätter lite fart nu!

Tårtan ser gudomlig ut!!

Kramar