söndag 22 maj 2011

Husvisning och Filmsöndag...



Idag är det innemys med film som gäller...

Söndagen bjuder på regntunga skyar och gråmulen himmel så vad passar bättre än att sitta inne och kura framför en bra film med ljudet av en sprakande brasa i bakgrunden. Vi har fått en ofrivillig paus i fixandet i trädgården tack vare det trista vädret, men samtidigt är min kropp mer än nöjd över att den bara får sitta i soffan och inte göra så mycket denna eftermiddag. Little Fockers fortsättningen på Släkten är värst har vi titta på och snart blir det svensk deckare i form av Maria Wern -  Alla de stillsamma döda.

Tidigare idag var vi på husvisning och tittade på den här lilla röda stugan som jag skrev om i förra veckan, jättefin och charmig, men för liten för oss att bo i så det blir inget byte av boende för oss, men alltid kul att kika på fina hus.

Nu får det bli en skål med glass trots det kylslagna vädret och jag vill avsluta dagens inlägg med att önskar Er alla en mysig söndagkväll!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Hej Bella!

Håller med dig, skönt att få mysa upp sig i soffan med en go film, i detta regniga, mullrande väder.

Stugan var ju super söt :)
Synd att den var så liten :(

Hoppas att ni får en fortsatt skön söndag!

Kram Carolina

HOUSE of ADELA sa...

Mysigt när det regnar att softa och krypa under filten! Underbart litet hus ni tittade på, var tvungen att kika in på Hemnet! Läste ditt inlägg längre ner om någon trist kommentar ang att du inte är bra...Strunta i såna människor!! Har en väninna som har sammma problem med värk och att vissa dagar inte kunna alls mycket, så jag har sett det på nära håll. Fattar inte att en del har mage att skriva vad som helst och kritisera när man inte mår bra, det gör mig irriterad!Stå på dig Bella!=)

Kramar
Adela

Helenas loggbok sa...

Hej Bella!
Mysigt med filmkväll! Vet inte när jag tittade på en dvd film senast, måste vara förra sommaren.... Det blir aldrig av.
Kul att ni var och kollade det lilla röda huset. Det såg så fint ut, men var som du skriver nog för litet! Alltid kul att ha "dörrarna öppna" ifall något fint objekt dyker upp!
Ha en bra start på veckan!
Kramar
Helena

cecce sa...

Åh...vilket sött litet hus!! Förstår att du blev förälskad i det:-)

Här är det sjukstuga idag! Lillalullan hade badat i helgen i en sjö tillsammans med pappa och i dag har hon ont i halsen. Hm...tack för det liksom:-)
Jaja...tror hon kan gå till dagis i morgon.

Hoppas du har en fin måndag!

Kramar

Carolines hemligheter sa...

Tänk vad lustigt att vädret kan vara så olika över olika delar av Sverige, här i Stockholm sken solen hela dagen igår men idag är det grått så vi kanske fått ert ruskväder idag istället ;-)

Mysigt med filmkväll, var de sevärda?

KRAMAR

alegni sa...

vi hade en fantastiskt fin söndag, och nu känner man äntligen att också luften börjar bli varm. i dag är det mulet och litet regnigt mellan varven, så man kan sitta inne med gott samvete trots att det finns tonvis med saker man kunde pyssla med där ute.
ha en fin ny vecka, vännen.
kram
ingela

Susanne sa...

Roligt att få kolla in stugan, jag hade också en filmdag igår då jag kollade in alla Twilightfilmerna, trodde det var för ungdomarna men jag gillade dem skarpt ;)

Kramen