tisdag 19 maj 2009

Nytt sovrumsgolv och tak...


Nya sovrumsgolvet har kommit på plats idag, dock är det inte rengjort på bilden...


Efter golvet var det dags för Byggare Bob att forsätta med taket...


Första biten på plats, hade ju hoppats på att trätaket under hängtaket som vi rev ner skulle gå att måla, men det gör det inte så det får bli ett nytt fint vitt tak...


En liten bit på vägen...

Min käre far kom och hjälpte till vilket var väldigt uppskattat, gick ju så mycket lättare när de var två som kunde hjälpas åt med taket, hade inte pappa kommit så hade jag självklart hjälpt till, men nu kunde jag börja måla i vardagsrummet istället, perfekt!!
Korsnischerna är nedtagna och en först strykning är gjord i halva vardagsrummet, väggen till vänster ska bli fondvägg...

Spröjsen i alla fönster ska också bli vita...
En del kvar att måla är det, men det finns ju en dag i morgon...
Tror bestämt att elementet behöver en uppfräschning när vi ändå är igång...
Ytterligare en dag är till ända och vi sitter i soffan och äter lite mat och är väldigt trötta, inte så konstigt efter en lång dag. Som husägare ingår det inte helt oväntat gräsklippning, har man dessutom en gräsmatta på över 2 000 kv meter tomt tar det sin lilla tid att gå över den vilket sambon som lämnade Byggare Bob sysslorna för nästan 3,5 timmar på förmiddagen för att köra premiärturen med gräsklippare fick erfara, men nu är det gjort. Dock är det mycket mossa i gräsmattan så det blir till att ta tag i det i sommar och försök få bort den. Själv har jag jobbat som vanligt, sovit under eftermiddagen innan jag åkte ut till huset vid halv sex och började måla. Det är så tråkigt att jag ska vara så trött, jag tycker det är jätteroligt att renovera och vill göra så mycket mer än jag orkar för tillfället, men det är väl bara att gilla läget och vara glad att jag kan hjälpa till det jag orkar och att jag har en sambo som inte har tummen mitt i handen. Och så snällt av min pappa som på eget initiativ ringde och erbjöd sin hjälp idag, tack snälla!!
Nu är det go natt för min del, men vill tacka så jättemycket för alla uppmuntrande kommentarer om vårt hus och renoveringen, gör mig så glad, TACK!!! Min tid vill inte riktigt räcka till så jag är dålig på att besöka er för tillfället, men jag ser fram emot att få läsa ikapp efter helgen när vi på plats i huset och det lugnar ner sig lite. Go natt och på återseende...

4 kommentarer:

jessi sa...

Det går fort fram hos er, fint blir det!

Kom ihåg att ta det lugnt med, vila och gör bara det du orkar.

Kramar!

homebylina sa...

Vad fint det blir...skrattade till lite när jag såg golvet i sovrummet, vi har nästan samma mörka nyans =)Ha en bra dag och lyssna på kroppen! Kram Lina

Nettan sa...

Här går det minsann framåt !

Javisst är trötthet, det värsta, men vad ska en göra.
Bättre & ta en lur, så orkar ju kroppen mer ;)

Som du sa, tur du har en händig sambo !
Det har inte jag, han tycker inte gärna om " renovera "...valt fel karl, helt enkelt =(.

Ha en skön LÅNG helg !
Kram Nettan

Ann-Louise sa...

Fint!
Har ni sittgräsklippare? Annars kanske ni ska köpa det!

Ha en bra onsdag i målandet.

Kram